Mohon terasa komen dari Ustaz Kazim ni..


Bagus punya sindiran ustaz Kazim Elias kpd lebai Alim bin Taik Kucing(bukan nama sebenar).
Mohon terasa..

13 comments:

Anonymous said...

Ustaz Arab. Mana pi songkok Dan Baju Melayu?

Anonymous said...

Jangan jumudkan fikiran tu. Islam mewajibkan menutup aurat bukan pakai baju melayu dengan songkok.

Anonymous said...

tak pakai songkok dan baju melayu tak Islam ke?

oooo lupa sibuk dia pertikaikan sebab nak alih isu sebenar kena sindir...

biasa la barua PR PAS

Anonymous said...

cantik la ustaz..syabas..berani kerana benar...

Anonymous said...

Yg lebih nak tampak mcm Arab ni majoritinya lebai2 dan ostat2 segera dan pemimpin2 PAS, konon2nya pakaian Arab tu lah lambang Islam, sedangkan pakaian Arab itu adalah pakaian tradisi atau kebangsaan mrk.

Bilamana bersongkok dan berbaju Melayu dianggap atau digelar sbg Melayu 'kafir'. Itulah pemikiran bangang pemimpin2 atau ahli2 PAS sampai tak dapat nak fikirkan apa yg dimaksudkan dgn 'menutup aurat' sbg tuntutan agama.

Kalau tak percaya cuba perhatikan berapa ramai penyokong PAS yg kita kenal bersongkok walau dlm upacara apa sekali pun, kerana pada mrk songkok tu khusus melambangkan UMNO.

Itu lah jadinya kalau pemikiran telah dirosakkan oleh ketua2 berfahaman songsang yg diangkat sbg pemimpin.

Anonymous said...

Klu tak nak bertudung....
Sekurang2nya jwblah "InsyaAllah satu hari nanti saya akan pakai juga"
Jgnlah sombong angkuh dgn mengatakan itu hak saya!!

Anonymous said...

Yg berilmu dan benar jati diri Islamnya tak kisah pun penampilan luaran asal memenuhi kehendak syariat.
Yg beria ia dgn penampilan luaran tu, paham paham aje la.

Anonymous said...

Arab kafir pun pakai jubah

Anonymous said...

Kah!...Kah!...Kah!..... hampa semua pandai,nanti boleh dapat hadiah...

Anonymous said...

Anon May 22, 2014 at 11:24 PM, HARAP MAKLUM;

Kita semua disini bukan berhujah utk dapat hadiah;

TETAPI menyatakan kebenaran dan mengharap redha Allah swt.

Anonymous said...

Tp sama je, kalau undi GERAKAN, pun tolak hudud, DAP pun tolak hudud. Sekurang-kurangnya DAP letak calon melayu.Jadi lebih afdhal undi ikut individu

keturunan nabi adam said...

Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhh

Anonymous said...

Haktuihhhh kat bapak kau

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...