Tahukah Anda Bapa Aktor Mustapha Maarof Cuba Tubuh Bank Melayu Namun Mati Dibunuh?


Kematian Maarof tragik, menyedihkan

Kes bunuh dipercayai komplot gagalkan usaha peguam tubuh bank Melayu Kuala Lumpur.

 Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan kematian pengasas Malay National Bank, Maarof Zakaria, sebagai tragik dan sangat menyedihkan kerana ia berlaku ketika peguam itu berusaha membantu orang Melayu keluar daripada kepompong kemiskinan menerusi penubuhan bank.

 Bekas Perdana Menteri berkata, jasa Maarof sangat besar dan beliau orang Melayu yang berani menubuhkan bank untuk membantu kaumnya, ketika itu.

 “Ketika itu, orang Melayu jauh ketinggalan dari segi ekonomi dan hidup dalam kemiskinan. Bank yang ada ketika itu tidak mahu memberi bantuan atau pinjaman modal kepada orang Melayu.

 “Justeru, ada suara yang meminta dan mendesak supaya sesuatu dilakukan untuk membantu orang Melayu.

Namun sungguh tragis dan menyedihkan, beliau mati dibunuh demi untuk menggagalkan perancangan ini. Siapa punya kerja, lu pikirlah sendiri..

2 comments:

Anonymous said...

Ini mesti cha ya nun alif punya kerja ni. Kuturunan komunis mmg camni.

Cahaya Al Majid said...

Salam. Ini sejarah yang menarik yang Melayu perlu tanamkan dalam hati. Bangsa asing tidak akan sekali mahu melihat anak bangsa Melayu maju dan berusaha untuk membantu kaumnya sendiri, bermacam 'strategi' dibuat bagi menggaagalkan usaha ini, sampai sekarang pun mereka bertindak perkara yang serupa. Najib kena ingatlah..jangan asik-asik bantu kaum lain..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...