Allahuakbar. Baru ku tau..


Untuk Renungan Bersama - Please Share 

Pagi tadi, ketika baru sampai ofis, terus bertanya mcm2 soalan mengenai konflikPalestine/Israel kepada rakan Saudi saya....Terlalu byk soalan ditanya, akhirnya dia menyuruh saya menghayati ayat Al-Quran surah Al-Isra' ayat 4-7. Rasa menggigil seluruh badan apabila mengahayati ayat-ayat ini. MasyaAllah, rupanya konflik Israel-Palestine tercatat didalam ayat2 ini, dan sedang berlaku di depan mata...Subhanallah, aku lalai sebelum ini Ya Allah, kerana hanya pandai membaca Al-Quran, tetapi tidak mahu menghayati isi kandungannyaini sedangkan ini merupakan bukti-bukti kebenaran Al-Quran harus dikongsikan bersama semua.....

Terjemahan di dalam bahasa Melayu bermaksud:
[Al-Isra':4] Dan Kami menyatakan kepada Bani Israil dalam Kitab itu: "Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) DUA KALI, dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau.

[Al-Isra':5] Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang PERTAMA dari dua itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah** dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di segala ceruk rantau (membinasakan kamu); dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku.......(**Kisah pembebasan BaitulMaqdis oleh pahlawan Islam agung Salehuddin Al-Ayubi)

[Al-Isra':6] Kemudian (setelah kamu bertaubat), Kami kembalikan kepada kamu kekuasaan untuk mengalahkan mereka, dan Kami beri kepada kamu dengan banyaknya harta kekayaan dan anak pinak, serta Kami jadikan kamu kaum yang lebih ramai pasukannya.

[Al-Isra':7] Jika kamu berbuat kebaikan, (maka) kebaikan yang kamu lakukan adalah untuk diri kamu; dan jika kamu berbuat kejahatan, maka (kesannya yang buruk) berbalik kepada diri kamu juga. Oleh itu, apabila sampai masa janji (membalas perbuatan derhaka kamu) KALI KEDUA, (Kami datangkan musuh-musuh kamu) untuk memuramkan muka kamu (dengan penghinaan dan keganasannya); dan untuk memasuki masjid (BaitulMaqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada KALI YG PERTAMA; dan untuk menghancurkan apa sahaja yang mereka telah kuasai, dengan sehancur-hancurnya.

Dan di akhir perbualan kami, rakan saya berkata pada saya, tentera Al-qassam (Palestine) sedikitpun tidak akan gentar malah yakin seyakin-yakinnya akan janji-janji Allah bahawa BaitulMaqdis akan dibebaskan buat kali KEDUA oleh pejuang2 Islam yang benar, dan Israel akan diberikan penghinaan/kemusnahan yang selayakknya..............

Astaghfirullah, aku pohon keampunanMu ya Allah, kerana telah menjadi manusia manusia yang lalai, tidak peka dan tidak berasa tanggungjawab untuk bersama mengembalikan maruah Islam di bumi Palestine.........

7 comments:

Anonymous said...

ALLAH HU AKBAR. YA ALLAH, HANYA PADAMU KAMI BERHARAP

Anonymous said...

kalau tak pandai berbahasa arab cukuplah dgn terjemahannya... maka kita akan lebih faham perintah Allah... Allah Maha Mengetahui

Anonymous said...

Sesunguhnya memang benar bangsa Yahudi ini di laknati Allah SWT... Bangsa yang terkutuk....

Anonymous said...

Pendapat sayalah masjid yang di sebut di atas ialah Haikal Sulaiman/Temple mount (- masjid = tempat sujud). Juga menarik di sebut di sini kiblat kita dahulu adalah ke arah sana. Kemusnahan kerajaan Bani Israel seingat saya ada dua kali iaitu semasa zaman Nebuchadnezzar (Haikal Sulaiman) dan menawan bani Isreal lalu di bawa ke Byblon (Babil)

Masa ini mereka menyesal kot dan kembali ke pada Allah. Perlu di terangkan bahwa pada zaman ini obor Islam dipegang oleh Bani Israel. Syariat Muhammad s.a.w belum wujud lagi. Juga Nabi Isa a.s belum lahir lagi.

Haikal kedua di bina semula selepas bani Isreal yang di tawan oleh Nebuchanezzar Rom (temple Mount - Haram as Sharif kata orang kita)menurut rekod-rekod sejarah.

Kemudian meraka balik kepada perangai lama dan di musnahkan kerajaan mereka sekali lagi.

Rekod-rekod sejarah amat bertepatan dengan surah ini.
Rasanya ayat ini tidaklah merakamkan Salehuddin Al Ayubi.

Anonymous said...

benarlah janji Allah

Anonymous said...

Jom bersama2 kita membantu yang termampu utk rakyat palestin
taip PALESTIN RM10/5/3/1 ke 39111...

Anonymous said...

saya secara peribadi tidak pernah secalit pun meragui janji Allah didalam al Quran , baitumaqdis akan dikuasai semula oleh umat islam !!!!

percayalah, dan yakinlah, pada suatu ketika , israel akan punah dan lebur jua , yahudi akan terhina sehina-hinanya,
percayalah, satu masa umat islam akan menang, walau satu planet ini musuh bersatu menentang islam, islam tetap akan menang, islam tetap akan menang!

saya yakin, pada satu masa , islam akan menguasai dunia !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...