Catatan Azeez Rahim di Bumi Gaza yang menginsafkan kita..


Melihat keadaan di Bumi Gaza,membuatkan saya rasa amat bertuah dan bersyukur dilahirkan di Malaysia..Timbul rasa keinsafan yang menebal di dalam diri saya..

Rasa yang tidak dapat diungkap dengan kata-kata..Membuatkan saya berfikir dan terus berfikir..Apakah nasib Negaraku Malaysia juga akan menjadi begini suatu hari nanti..Apabila perpaduan mulai retak,apabila saudara sebangsa dan seagama mula bermusuh disebabkan berlainan fahaman politik serta pendapat..

Apabila orang yang mahukan perpaduan diherdik dan dicaci sedangkan orang yang mengarah ke arah perpecahan diangkat dan disanjung..Adakah kita rakyat Malaysia bersedia apabila tiba satu hari nanti musibah seperti ini menimpa,sanggupkah kita mempertahankan negara kita atau kita lebih pentingkan ideologi politik masing-masing sehingga sanggup mengadaikan negara kita sendiri.. 

Ya Allah,sesungguhnya hambamu yang kerdil ini memohon pada Mu Ya Allah,Engkau satukanlah hati kami rakyat Malaysia..Jadikanlah perpaduan sebagai asas keuntuhan Negara kami..

Bimbinglah kami ke jalan yang lurus,ke jalan yang Engkau berkati supaya negara kami Malaysia terus berada di dalam rahmat Mu,aman dan makmur..Amin Ya Rabbal Alamin.. -Azeez Rahim

3 comments:

Anonymous said...

Ameen...

Anonymous said...

juga berilah kami pemimpin yang baik2 lagi amanah.
yang kenal akan diri juga kenal pada Allah.
yang menegakkan kebenaran lagi berlaku adil.
yang memelihara kebenaran Alquran serta tetap teguh.
yang tidak mudah dijual beli oleh musuh2 Islam.
Dan kembalikanlah pada kami warisan sebenar datuk nenek kami yang terdahulu dalam iman yang berpegang pada sebuah AlQuran Al Karim.

Anonymous said...

amin ya rabaalamin moga diberkati bumi malaysia ini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...