Pengurus Bank Mengaku Tak Bersalah Ucap Ayat Berbaur Perkauman

“This is Hong Leong ! Hong Leong!!! Chinese Bank you know!!! It is not your Najib’s Bank, Bank Bumiputera, Stupid!!” 

JOHOR BAHARU: Seorang pengurus bank mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini, Ahad di atas tuduhan mengucapkan ayat berbaur perkauman kepada seorang pekerjanya empat bulan lalu.

 Liau Choy Wan, 44 didakwa dengan sengaja mengucapkan ayat berbaur perkauman itu yang membangkitkan kemarahan pekerjanya, Zulkefli Zainal, 49 dan mengetahui perbuatan itu mampu menjejaskan keamanan.

 Dia didakwa melakukan kesalahan di bawah Seksyen 504 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan di Hong Leong Bank Berhad, Aras 5, Wisma Tiong Hua, Jalan Kris, Taman Seri Tebrau di sini pada pukul 6 petang, 8 April lepas.

 Timbalan Pendakwa Raya Saiful Edris Zainuddin yang mengendalikan pendakwaan menawarkan jaminan RM10,000 dengan seorang penjamin terhadap tertuduh.

 Bagaimanapun, peguam Md Zahar Ngah yang mewakili Choy Wan memohon jumlah itu dikurangkan kerana anak guamnya tidak mempunyai rekod kesalahan lampau selain memberitahu jaminan hanya untuk memastikan kehadiran tertuduh ke mahkamah.

 Majistret Mohd Azlan Shah Mohd Allias kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin RM8,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 7 September ini untuk sebutan semula kes.

9 comments:

Anonymous said...

Zaman Tun mahathir ,ayat macam ni tak berani mereka ucapkan

Anonymous said...

Hong Leong tu kafir. Macam mana boleh pakai hong leong Islamic? Terang-terang kafir pakai nama Islam, untuk komersil pulak tu.

Anonymous said...

Malaysia boleh!!!

Anonymous said...

Ini semua berpunca dari sikap liberal Najib.Dok cium bontot kaum pendatang inilah akibatnya. PM paling bangang dalam sejarah Malaysia.

Anonymous said...

Tun, kami perlukan Tun menerajui Malaysia!Bukan nya pemimpin pemimpin bacul.

Anonymous said...

apa beza wasatiyah dengan hadari..aku sokong betul najib belasah militan Isis syria dan iraq...sama nada dengan us dan singapork...tapi bab campak kepala babi dalam mesjid...terus jadi syaitan bisu.

Anonymous said...

bangsa ni kalau dah ada kuasa sedikit , kalau dah ada nama sedikit , mereka akan gunakan dengan semaksimum mungkin , tanpa malu tanpa segan ...

bangsa pendatang ini jika diberikan kesempatan jadi pemerintah , segala gunung dan lautan akan menjadi hak miliknya, segala babi dan anjing jadi bala tenteranya ..tak cukup babi dalam malaysia dia akan import babi dari china!

melayu masih tak sedar ? masih tak nampak dimana penghujung permainan si mata sepet ?

Anonymous said...

Kalau aku, aku akan jawab
Wey cinabeng, this is Malaysia La, not chinese country, u can fuck of from this Country

Anonymous said...

Standard Melayu..selesai luar mahkamah dan minta MAAF..tutup kes..sesama melayu islam kita digalakkan memaafi tapi kalau dengan Kafir ni kita maaf maaf jugak kes mesti on..berani buat berani tanggungkan..jgn ingat minta maaf selesai suma kes..sori..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...