Warkah dari bapa student U kepada.Anwar Ibrahim


Cukup menyentuh hati naluri aku. Cukup untuk membuatkan aku sedar betapa seorang bapa amat mengharapkan kejayaan anaknya untuk membela nasib keluarga mereka.

Adakah Anwar akan bertanggungjawab jika budak2 U yang merusuh ini dikenakan tindakan disiplin oleh pihak pengurusan unibersiti?

8 comments:

Anonymous said...

sebak rasanya membaca luahan hati seorang bapa sebab saya juga mempunyai 2 org yg sedang menuntut di IPT..
banyak kan bersabar & berdoa..
wlu bagaimanapun, saranan saya pada si bapa student u tersebut, beliau sebagai seorang bapa punya hak mutlak kepada anak beliau utk menasihati/menghalang anak beliau utk tidak melibatkan diri..

Anonymous said...

Maaf terlebeh dahulu diatas pandangan ini.Anak bila dah ada pelajaran tinggi @ dah sampai ke menara gading segelintir sudah tidak mendengar lagi nesihat mak ayah,kerana merika mengangap ayah sebagai KOLOT kerana ayah seorang petani,nelayan @ seorang buroh kasar.Diatas sikap inilah sampai ajal ayah dan ibu tidak dapat merasa hasil yg telah dilabur kepada anak derhaka.Kisah ini saya perolehi dijabatan kebajikan satu ketika dahulu.

Anonymous said...

Mereka letak nasihat bapak dia dibontot....

Agaknya kalau nak jd lawyer kene merusuh ke....kene jadi anti establishment ke...kene jd rebelier ke..... kene sokong pembangkang ke...

...kesiann

Anonymous said...

belajar tinggi-tinggi dan bodohnya bertingkat-tingkat!
Baik lepas skola menengah terus cari kerja. Gaji dapat, hutang pun takde, Negara pun tak punya masalah nak ambik tahu keganasan korang! Jadi nelayan, petani, sec tor pembuatan..mulakan dari bawah dgn tekat dan usaha untuk bina kecemerlangan diri masa depan. Pahala dapat hati pun tenang!

Anonymous said...

malang bagi si anak , hantar ke U tujuan untuk belajar , esok keluar jadi manusia, boleh merubah nasib keluarga dan galakan kepada adik beradik lain ...
malangnya, di U dia bukan kejar kejayaan , dia mabuk dan lupa diri , lupa nasihat mak bapak, dia hanya nampak wajah anuar aib berahim !
apa dia ingat anuar akan bela nasib dia jika ditendang dari U ? apa anuar akan beri duit elaun setiap bulan, bagi mak bapak dia makan ? bagi adik2 dia duit saku ?

nak berpolitik habiskan pengajian dahulu, nak berpolitik kena ada kerjaya , bukan berpolitik membabi buta ...

Anonymous said...

tulisanya dan susunan ayatnya baik sekali, walaupun tulisannya cakar ayam .........itulah adik2 ingat mak ayah jangan ikut darah muda kena ada tangung jawab kepada keluarga

Anonymous said...

tulisanya dan susunan ayatnya baik sekali, walaupun tulisannya cakar ayam .........itulah adik2 ingat mak ayah jangan ikut darah muda kena ada tangung jawab kepada keluarga

zuan Q said...

yg klakar asal dak tue ikot

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...