Mahathir bapa rasis Malaysia?


Dr. M.amak


Mahathir mendakwa kepimpinan liberal penyebab perkauman.

Bagaimana pula dia mempengaruhi negara kita selama 22 tahun ni?
- dia yang cakap orang melayu malas, bodoh.
- dia yang dakwa orang cina dan india berkomplot nak hapuskan hak keistimewaan melayu.
- dia yang suruh orang India dengan cina berpindah ke Malaysia sampai sekarang.
- dia juga yang mendakwa mana-mana orang Malaysia yang tak boleh berfikir dengan baik sama seperti binatang.

Malaysia telah berkembang dan bersatu antara semua kaum, malah kita tidak setuju dengan apa yang Mahathir fikirkan termasuk pendapat Mahathir mengenai rasis.

Sekaranglah masanya untuk buang sifat rasis dalam diri kau tu, dan sudah-sudah lah cakap perkara yang merepek dan tak masuk akal.

24 comments:

Anonymous said...

as slam anak seberang, you are bloody rude. stop saying that about TM. if you are 50+ then you should appreciate what the old man has done. The problem is people think they know better as though they are running the country. I will kick your ass if you are near me. Please publish my statement.

Anonymous said...

Aku tetap sokong Mahathir.

jgn jadi bodoh!!! said...

Hidup Tun!! Malaysia perlukan pemimpin yg tegas!!Malaysia perlukan pemimpin yg bercakap tapi melaksanakan tugas bukan Melalak mcm kuat tapi BACUL!!

#HANJINGUMNO

Anonymous said...

artikel yg bodoh dan kurang ajar!!perjuangan kau bukan untuk rakyat.kau hanya berjuang untuk diri kau sendiri!..i have no more respect for you Anak Seberang!!!
aku support Tun!!!

Anonymous said...

Sokong yang membawa rebah,,

Anonymous said...

Macai2 TDM ni mcm RBA je. Nampak memang nak adu domba TDM ngan Najib. Konon jadi pentaksub TDM, padahal mungkin hanya nak pecah belah Melayu. Nampak sangat busuk hati tu sampai fitnah dan kepalsuan pun x kenal ha ha ha kuat berpura2.

Anonymous said...

Mahathir sendiri yang melunturkan legasi kebaikan yang dibuat dengan bertindak seperti orang gila kuasa yang tak mahu melepaskan kuasa. Kalau dia takde kat muka bumi ni takkan takde orang lain yang boleh memimpin. Inilah masalah nya bila orang tu taksub dengan diri sendiri. Sepatutnya dia bersyukur Allah memanjangkan umurnya. Sebaiknya dia menggunakan masa itu untuk menjadi individu yang lebih beriman. Bimbing anak dia Marina tu yang menyimpang jauh dari Islam. Ini tidak, macam orang gila menyerang orang semata-mata tak memenuhi kehendak dia.

Masa Mahathir dah berlalu. Tutup buku.

Anonymous said...

Kalau aku berpeluang jumpa budak blogger ni , memang aku sepoh punya - kurang ajar punya bangsat !

Anonymous said...

Anak Seberang.......hehehehe.......berapa Tak Dak Teloq bayaq kat hang. Bahalol.

Anonymous said...

mai la sepoh aku duk kat seberang prai saja.

Anonymous said...

Keluarga mahathir ni bukan berakhlak pun, semua fikir duniawi je

Anonymous said...

Itu Bukan Rasis tapi Menjaga Hak Ketuanan Melayu.
Bangsa pendatang lain yg mepertikaikan hak Keistimewaaan Melayu.. Org2 yg pertikaikan tu lah sebenarnya Rasis.. Busuk hati n iri hati..
Najib.. Jadi pak turut.. Nk ambik hati bangsa lain.. Habis bangsa lain terutamanya Dap naik tocang. Bila melayu bising ckp rasis. Najib. Tido ja lebih.. Tak buat Kerja.. Serah bulat2 pada ank buah. Klu tak takkan 1mdb.. Mara tak jadi isu....

Katakana puru said...

Hoi!..budak kaniag, hang betui otak pukimak, mulut celaka, Kalu hang benci sgt kat Ayahnda Tun...slow lah sikit, esok tua hang tau, mcm itu lah hang kena, belom tentu hang hidup lama mcm Ayahnda, takut hang tak sempat minta ampun....hang betul biadap.

Katakana puru said...

Aku orang permatang pauh, hang memang kureng ajag, mak hang patut cabai mulut hang tue,...budak berhingus!..hang pie minta maaf samasa dia masih holdup!..celaka mulut hang.

Katakana puru said...

Aku orang permatang pauh, hang memang kureng ajag, mak hang patut cabai mulut hang tue,...budak berhingus!..hang pie minta maaf samasa dia masih holdup!..celaka mulut hang.

Katakana puru said...

Hoi!..budak kaniag, hang betui otak pukimak, mulut celaka, Kalu hang benci sgt kat Ayahnda Tun...slow lah sikit, esok tua hang tau, mcm itu lah hang kena, belom tentu hang hidup lama mcm Ayahnda, takut hang tak sempat minta ampun....hang betul biadap.

Anonymous said...

Hebatnya kuasa Mamak. Ramai komentar pun kaum Mamak kat blog-blog yang bercakap serupa Melayu, berpakaian Melayu dll. Cuma jiwa hati mereka bukan Melayu tulen dan diketuai oleh dewa mereka yang telah memerintah memperdayakan orang Melayu tulen dan Bumiputera yang lain selama 22 tahun.

Nasib baik orang Melayu masih ada pendekar hebat mereka dari kaum Bugis, Minang, Riau, Acheh dsbnya.

Orang Mamak patut insaf diiktiraf sebagai kaum Melayu untuk menikmati kemudahan diberikan kerajaan dan tidak cuba merampas kuasa mutlak.

Apa lagi mau? Kan, kaum Mamak dan mengetuai semua agenji, kementerian, jabatan kerajaan. Selain tu, kat GLC, GLIC, perbadanan negeri dll.

Ni dah lebih kiasu berbanding kaum Cina tak?

Anonymous said...

Apapun......UMNO MUDAH LUPA DAN AKAN DILUPAI...

Anonymous said...

Yg dah lupa sekarang ni ialah TDM. Segala prinsip dan kenyataan beliau sendiri sudah dilanggar sendiri, akhirnya makan diri. Nak wat camna?

Anonymous said...

Oran tua umor 90 tahun, tak dak kuasa apa. Itupun depa takut. Takut sungguh-sungguh.

rez qeen said...

Ramai betol org marah ni. Telan jer la walopon pahit diterima kah kah kah

Anonymous said...

Madey suh PakLah & Najib turun. Gila kuasa ka nk survive politic? Ker sebenarnya gila?

Anonymous said...

jangan hina ayahanda tun... hang bodoh anak seberang. ayahanda tun kami dah anggap macam nabi kami.... dialah yg akan keluarkan malaysia dari kegelapan zaman pemerintahan najib!!!

#undurnajib

Anonymous said...

LANTHUIIIIII.......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...