LGE Musibat! Kondo The Light hanya dijual kpd warga korea dan Jepun ka?

Entry ini adalah susulan dari komen pembaca blog AS sebelum ini yang merungut berkaitan isu Kondomonium Mewah 'THE LIGHT' yang sedang dibina di tepi laut lebuh raya Jelutong, sebelah jambatan Pulau Pinang yang telah ditambak untuk ditebusguna untuk pembinaan Pusat Komersil dan Kondomunium Mewah.

Dari komen tersebut, beliau menyatakan yang beliau pernah cuba untuk membeli sebuah unit kondo tersebut.. Apa yang mengejutkan ialah pemaju menjelaskan bahawa kondominium ini hanya untuk rakyat Jepun dan Korea saja. Rakyat Malaysia walaupun mampu tidak dibenarkan beli.Pelik, tapi benar.

AS harap LGE atau pemaju projek itu sendiri iaitu IJM dapat tampil memberikan penjelasan berkenaan isu ini. Apa dah jadi LGE? Nak bagi habih semua mata sepet conquer Penang ka? Dahla harga rumah yang melampau-lampau satu hal! Ada melayu yang mampu beli kondo mewah ini pun dinafikan haknya!

3 comments:

blogenstarz said...

ADUHHHHHHH
Chek rasa kalu nak pi penang pun kena pakai visa nanti.La ni pun macam2 depa dah buat,oghang melayu juga yang melukut kat bendang !
Mana lagi kaum chek kat peneng nak pi.....
Pulau bidon kot !

Ashley Ahmed said...

salam,

rasanya tak lama lah p.pinang dlm Malaysia mcm ni, kalau tak ditendang DAP keluar menyesal saja nnt.

abahhfiy said...

link back..
usezworkshop.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...