Hot! Karam Singh Walia Hina Melayu dan Nyaris Dipukul! With Video





Melalui tontonan video di atas, Karam Singh Walia diminta membuat pengakuan bersalah dan meminta maaf kepada orang melayu.

Ini kerana beliau ada berkata bangsa melayu bukan berasal dari Malaysia dan juga bukan berasal dari Indonesia. Ada kemungkinan besar beliau sedang mabuk ketika membuat pernyataan tersebut. Mengenai perkataan sakai dan lancau pula Karam Singh Walia tak mengaku ada sebut perkataan tu.

Rata-rata ramai yang komen melalui forum dan juga youtube bukannya tidak berpuas hati dengan Karam Singh Walia, tetapi dengan perlakuan anak muda melayu di restoran tersebut yang kelihatan agak melampau dan biadap. Setiap perkara pun boleh dibawa berbincang tanpa menggunakan kekerasan. Tunjukkan adab sopan dan santun bangsa melayu kepada bangsa lain.

Sepertimana yang kita tahu, Karam Singh Walia merupakan seorang pejuang alam sekitar dan sering membawa isu rakyat yang tidak mendapat pembelaan ke media masa bagi mendapatkan pembelaan yang sewajarnya. Beliau telah banyak berjasa pada rakyat, setiap manusia pun pernah membuat kesilapan. Paling penting beliau berani untuk mengaku dan meminta maaf di atas kesalahan yang dilakukan. Tak perlu rasanya diperbesarkan isu ini, tidak mendatangkan faedah kepada mana-mana pihak.

Kejadian ini dipercayai berlaku di restoran Al-Bidayah Andalas, Klang. Ada sesiapa yang tinggal di kawasan berdekatan yang dapat memastikan kejadian ini? Pendapat anda pula mengenai isu ini bagaimana?

Karam Singh Walia ni agak menyerlah berbanding wartawan yang lain kerana beliau mempunyai trademark yang tersendiri iaitu pergerakan tangan dan pantun. Oleh itu AS sudahi entry kali ini dengan pantun dua kerat ciptaan Karam Singh Walia.

Rumah terbakar nampak api,
Hati terbakar siapa tahu

AS harap karam singh walia akan tampil dgn penjelasan dia.

18 comments:

Anonymous said...

puh ...ganas nya ..bro gua tabik ..ini la anak melayu sejati ..gempak bro..

Anonymous said...

Kalau betul Karam Singh dah mintak maaf kira ok laa tu .. lagipun kalau kita teliti intipati kata-kata orang Melayu bukan orang asal Malaysia ni sudah lama dikatakan oleh puak racist DAP , kita boleh tgk kat forum-forum yg ramai puak DAPigs ni dorang memang sakan sokong dan mengiakan malah sangat berbangga mereka menyebutnya ...

Tapi kenapa bila org Melayu membalasnya dan mengatakan mereka ni adalah pendatang (sejarah telah membuktikannya ) mereka mengatakan org melayu ni adalah racist . Ini adalah salah satu sifat hipokrit racist mereka . Memang dari dulu saya cuba memahami perkara ini , sepertimana juga ayat "Tak Suka Malaysia Boleh Balik Ke Negara asal mereka China" ... ini adalah membalas kepada puak DAPigs yg menghina Melayu atas dasar DEB yg kelakarnya mereka iaitu puak DAPigs ni yg mengatakan ditindas dan di diskriminasi di Malaysia semuanya berjawatan eksekutif di syarikat yg org Melayu takkan dapat naik pangkat kerana racist prejudice dan memandu kereta jepun . Tapi org melayu pula dituduh sebagai racist . Tapi racist sebenar puak DAPigs ni mereka buat taktau sahaja.

Orang melayu telah lama menghormati bangsa lain , tapi bangsa lain kerap kali memainkan isu racist dan mengungkit isu yg bukan-bukan malah mengutip dari sejarah yg mereka sendiri tak pasti , tapi bila org melayu membalasnya mereka terus menjadi perangai seperti beruk . Bukankah sepatutnya kita sama-sama hormat menghormati . Hidup aman tanpa prasangka kaum , dan org melayu telah membuktikannya sejak beratus tahun ketika pendatang ni semua belum menjadi rakyat Malaysia pun.

Bersamala kita hidup aman damai antara kaum

pacat said...

kelembutan dan kesopanan Melayu selama ini dalam memastikan toleransi sesama bangsa kekal aman dengan mudah dihina dan dipertikaikan. Kini Melayu perlu tegas dalam menyatakan sesuatu berkaitan kepentingan dan maruah melayu dan islam.
Bukan untuk menakutkan tetapi peringatan pada mereka yg berani kerana melayu lebih berani demi bangsa, agama dan negara!!

YUSRI said...

tuan mintak izin letak dalam blog saya boleh? saya ada buat pautan balik ke blog tuan

Areyoudys said...

as salam..
minta dijauhkan...

Anonymous said...

kalau bukan asal dari malaysia atau indonesia, jadi asal dari mana? Punjab he?

Heran betul

Anonymous said...

Puuhhhh..marilah bangsa Melayu kita bersatu padu..jgnlah kita berpecah belah..kita rapatkan barisan kita..barisan orng Melayu..supaya kita mendapat kembali semua yang ada di tanah air kita.....bangsa Melayu marilah kita bersatuuuuuuuuu...Allahuakbar

hisham said...

jika karam singh kata macam tu..sebagai orang melayu aku pun tak dapat terima..
masaalahnya...pemuda2 melayu itu juga kurang sopan..
dia dalam keadaan mabok..
orang mabok ni tak sedar apa yang dia cakap dan lakukan.
sebab itu ugama kita melarang keras umatnya meminum benda2 yang bolih memabukan.
bila dah mabok...kita hilang pertimbangan.
apa salahnya kita yang tak mabok ini bertindak secara waras.
dia ada kawan bersama,berbincang lah secara baik dengan kawan karam singh tu.
selepas hilang maboknya..kita berjumpa dan cerita apa yang telah dicakapkanya terhadap kita.
kita minta dia minta maaf secara terbuka,dan mengaku kesilapan beliau.
bukankah lebih manis dan cantik,orang akan hormati kita.
mana budi bahasa kita orang2 melayu..
janganlah kita berlagak macam samseng...
aku tak pula sokong karam singh,tapi...jika dia mabok kerana minum..kita yang tak minum ni mabok juga kah?

Anonymous said...

Syabas dan taniah kepada pemuda melayu tu, jangan ingat Melayu boleh dihina dan diperlekehkan, kita bukan dayus dan ini adalah amaran.. lain kali jangan cuba usik Melayu akibat buruk padahnya

Anonymous said...

nak tanya melayu asal dari mana?

Anonymous said...

Yang budak melayu tu mcam pukimak gengster tu apa hal?.. siap suruh payung satu kedai.. jangan la mcm tu.. pada aku yang ambik gambar ni saja nak buat panas.. cari glamour sebab dapat buat karam singh mintak maaf.. ishh macam sial la.. tak suka sey.. kalau betul pun karam singh cakap benda tak baik kita boleh report polis ke.. saman ke.. kan ada undang2.. aku malu.. memalukan bangsa.. kepada yang mcm "hero bangsa" sangat tu.. aku ucapkan.. blah laa.. tak payah nak jadi pembela bangsa sangat.. ko menjadikan bangsa melayu lebih hina di mata bangsa lain.. ishh.. macam orang tak de pendidikan agama. aduh malu.. malu.. malu..

Aku memang benci gengsterisme.. korang tak payah rasa cool sangat la.. tak der orang respek pun buat mcm tu.. ko nampak bodoh marah2 konon pejuang bangsa.. pada bangsa lain yang tengok video ni.. aku tak mengaku ini cara MELAYU selesaikan masalah. Mereka bukan melayu. Itu semua hantu.

Anonymous said...

dalam sekolah, orang punjabi selalu kena ejek dari orang melayu sebab berambut panjang, malah ada yang sentuh serban mereka..mana respek orang melayu bagi orang punjabi?
sekarang, bila perkara ni di balas balik dengan cara lain, orang melayu terasa???
aneh kan...

Unknown said...

orang melayu asal Tanah Melayula....kepada yg tak tau sila rujuk geografi mengikut sejarah dulu yer...

sgray said...

Kalau menurut gua apa yang berlaku mungkin tidak disengajakan sebab Karam dah pun karam dalam araknya..[mentally distable mas tu].

Kita harus fikirkan kerja2 dan usahanya memperbaii kehidupan rakyat dengan caranya..melalui program yang selama ini tidak berani dan tidak pernah di buat ...tidak mustahil ada yang kurang senang dengan kelantangannya dan mengambil kesempatan dalam hal ini bagi mengelakkan beliau meneruskan kerja2 murni membantu masyarakat.
Fikirkan bersama..demi kebaikan umat...

Fikir sejenak ''kebakaran yang kerap berlaku di PP sekarang nie..adakah ia musibah atau disengajakan..."

Anonymous said...

biasanya orang mabuk ni takkan menipu..so betul lah apa yang dikatakan oleh karam ni..karam ni tak boleh nak sangkalkan apa yang dia kata dah..

Anonymous said...

melayu penuh dengan kelembutan,
melayu penuh dengan sifat sopan dan santunnya,
bangsa melayu bangsa yang mewah dengan nilai-nilai murni, budi pekerti yang indah.
setiap masalah ada jalan penyelesaiannya.
Rasulullah SAW sendiri tidak melatah, apatah lagi mengamuk apabila diserang musuh
serangan yang dihadapi baginda jauh lebih hebat daripada ni
seperti langit dan bumi.. tapi x pula baginda mengamuk, serang beramai2, caci maki, lebih2 lagi nak minta belanja.
malu la sikit anak2 melayu, bangsa kita sekarang popular dengan masalah sosialnya, popular dgn gansternya, mat rempitnya..
mane hilang harga diri kita?

"Xkan MELAYU hilang didunia"
-bakal guru-

Anonymous said...

sebab perangai orang melayu yg suka bg muka kt bangsa lain la menyebabkan bangsa kita dipijak2 sewenangnya oleh bangsa ditanah air sendiri lain tanpa rasa gentar... pkir2kanlah tngoklah komen2 kwn kita kt atas yg mana memberi muka.."xpelah.. die dh minx maaf.. xperlulah dibesarkan".. alasan2 mcm ni la menyebabkan bangsa lain "xgentar untuk" pijak kita.. sebab kita terlampau baikkkkk sngt... fkir2kanlah..

Anonymous said...

masing2 kt kedai ramai2 bleh la gempak2.... tp cube karam sing bwk msk court tgk... sape nk ke depan???? nk tunjuk otai buat per la msg2... salah tempat 2.... try angkt senjata g kt palestin.. bape ramai org melayu kt belakang 2 nk angkt senjata???? buat malu bangsa sndri jerk msg2... aku pn melayu la... cube faham aper yg tersirat... ni nk tunjuk besa kepale... xpayah... g la kt Penang bedal lge plak... sape bran kt ramai2 2???

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...