Ada bagusnya juga cina menunjukkan sokongan tidak berbelah bagi kepada DAP.

gambar hiasan

Entry kali ni AS bawakan artikel dari seorang komentator blog AS terhadap entry sebelum ini. Ini tidak bermaksud AS sokong 100% terhadap pendapat ini namun mungkin ada percambahan fikiran yang dapat kita kongsikan bersama..


Ada bagusnya juga cina menunjukkan sokongan tidak berbelah bagi kepada DAP.

Signal sebegini sangat terang benderang. UMNO perlu bertindak.
1. Kawasan majoriti Melayu hendaklah diletakkan calon Melayu sahaja.

2. Jika MCA/Gerakan tidak perform, apa perlunya mereka menjadi menteri di tanah melayu? Hanya perlu ada seorang sahaja timbalan menteri berbangsa cina yang menjaga hal ehwal cina.

3. Hapuskan sekolah aliran Cina yang menjadi kilang aliran pemikiran ekstrimis kecinaan anak-anak muda bangsa cina.

4. Perkasakan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan iaitu TV,radio dan akhbar2 berbahasa cina hendaklah dihapuskan sama sekali.

5. Bahasa pengantar Cina apa dialek sekalipun hendaklah di minima kepada kalangan Cina sahaja.

6. Berani utk persetankan nasib kaum Cina kerana mereka juga telah persetankan nasib kaum Melayu.

7. Sistem perniagaan yang sekarang ini hampir 100% dipegang oleh bangsa Cina hendaklah dipantau dgn sangat ketat. Turun naik harga barang keperluan tidak dapat tidak memang merekalah yg dalang yg sebenarnya.

Bagi UMNO dan sekelian orang-orang melayu yang mahu berfikir;

1. Hapuskan segala dendam kesumat lama terhadap UMNO demi kelangsungan dan survival kaum Melayu.

2. Manusia Melayu seperti Anwar, Nik Aziz, Hadi Awang hendaklah di 'sekolah'kan dan kembali meletakkan kepentingan agama Islam dan bangsa Melayu mengatasi kepentingan peribadi seperti mana yg berlaku kepada pemimpin2 pembangkang yg telah pun dalam kategori 'insaf'.

3. Jati diri anak-anak muda melayu terhadap semangat Islam dan kenegaraan hendaklah di semarakkan seawal peringkat sekolah rendah.

4. Guru-guru sekolah kerajaan yg pemikiran mcm cikgu Maarof dan segala guru yang anti kerajaan hendaklah diberi kata dua. Mereka ini sangat ramai. Menjadi majoriti di sekolah2. Mereka lah yang menyemai kebencian anak-anak kecil terhadap kerajaan BN. Sebagaimana aku. Darjah satu sudah didedahkan oleh ustaz yang ajar subjek agama islam untuk pangkah PAS bila dewasa supaya segala2 yg dibuat termasuk peperiksaan akan 'PAS'. (Celaka lah Ustaz tersebut kerana mengkhianati amanahnya utk mendidik anak bangsa dgn betul)

5. Kurangkan, hadkan atau hentikan terus program2 TV realiti yang melalaikan pemikiran orang2 Melayu. Airmata dan pemikiran bukan seharusnya untuk tujuan seperti itu. Hasilnya hanya kelekaan dan kelalaian.

6. Media elektronik dan media cetak harus bersama2 menjalankan tanggungjawab kenegaraan dalam menyemai jati diri di kalangan rakyat Malaysia.

Dan sebenarnya yang paling penting, maaf cakap ialah pemimpin-pemimpin UMNO itu sendiri.

Apa mereka masih tidak sedar kenapa orang-orang Melayu marah kepada mereka sehingga tsunami politik berlaku pada PRU-12?

Semoga tiada lagi lah hendaknya seorang PM mcm Pak Lah.

Aku mahu 1000 lagi Mahathir bin Mohamad. Orang-orang Melayu yang membencinya hanyalah mereka yang kecewa atau yg tidak tahu hujung pangkal tetapi hanya mengikut fitnah dan caci nista yang dilemparkan kepada Tun.

Tidak bagi rakyat biasa macam aku. Walaupun aku belajar tanpa biasiswa, bekerja makan gaji tanpa mana-mana kabel, tanpa dapat mana-mana projek kerajaan pun tapi aku sanjungi dan sayangi kepimpinan UMNO.

Inilah satu-satunya payung yg benar2 menjaga letak duduknya orang-orang Melayu di Tanah Jawi.

Mungkin cadangan aku agak ekstrem. Tapi, apakah kita hanya boleh berlaku ekstrem setelah kehilangan kuasa? Mengapa tidak dimulakan dari sekarang??

Setakat itu dulu pandangan aku. Aku harap DS Najib dan TS Muhyiddin, berani utk melakukan perubahan ini.

8 comments:

Unknown said...

5. Kurangkan, hadkan atau hentikan terus program2 TV realiti yang melalaikan pemikiran orang2 Melayu. Airmata dan pemikiran bukan seharusnya untuk tujuan seperti itu. Hasilnya hanya kelekaan dan kelalaian.

6. Media elektronik dan media cetak harus bersama2 menjalankan tanggungjawab kenegaraan dalam menyemai jati diri di kalangan rakyat Malaysia.

Yang ini saya setuju sangat!

Anonymous said...

setuju!

Anonymous said...

Kerajaan jangan bagi muka sangat kat kaum cina tu....mereka pengkhianat dan tidak setia pada Malaysia....setelah diberi bantuan yg besar utk sekolah cina dan pelbagai kemudahan prasarana dibandar2, last2
mereka akan undi DAP...
Lebih baik bangunkan kawasan pedalaman yang majoritinya org Melayu yang sokong kerajaan tanpa belah bahagi.

Anonymous said...

Pandangan yang mantap, mungkin kita harus fikirkan bagaimana menyatu-padu kan bangsa melayu. Tidak ada yang mustahil, ekstrimis melayu dan cina telah di pupok sejak dari bangku sekolah dan hari ini kita lihat 'end result' ,menggemparkan, high time sekolah vernacular dan sekolah tajaan PAS di pantau,bahkan lebih baik di mansuhkan sama sekali. Anak2 yang tidak berdosa menjadi mangsa keadaan.

Anonymous said...

Slm Bro, Buat satu blog/facebook untuk dkongsikan atau gabungkan suara2 rakyat dan linkkan dgn blog PM/TPM

aku said...

kaum cina ni....walaupun ada yang sukakan kedamaian....sukakan pentadbiran yang cekap bla bla...tapi lebih ramai yang kafir harbi.....esp DAP....

aku percaya Tun M....seorang negarawan turut terlibat secara tidak langsung.....dalam apa jua kptsn yang dibuat oleh barisan pentadbiran yang diketuai DS Najib....dengan UMNO sbg tunjang...

siapa boleh menyangka....dalam 'tsunami politik 2006' yang sebenarnye dipenuhi dengan pelbagai helah...pengkhianatan....sabotaj....masih punye 'momentum' nye hanya disebabkan 'keangkuhan' pengkhianat spt PAS...yang telah menjual agama....yang kdg2 nampak...meletakkan PAS itu sendiri sbg 'agama baru'.....masih lagi berterusan dan makin 'memualkan'....

dalam masa yang sama....sape pernah terfikir yang suatu hari nanti (yang terjadi skrg)....rakyat sudah tidak menjadikan isu minyak petrol....(kerana secara terang2 mengasingkan golongan yang 'berkemampuan' dengan yang 'kurang mampu' bila mengisi minyak)....harga gula...dll yang begitu hangat dulu....(diperhangatkan lagi oleh pembangkang)....seperti sudah tidak mendapat tempat....

dan sape boleh terfikir yang ISA...yang dulunye begitu 'lantang' dipertikaikan....kini telah mendapat 'tempat yang tersendiri' di hati rakyat.....

harus diingat juga...kini SPRM, PDRM....secara konsisten membanteras rasuah....jenayah....tanpa 'fear n favor'....yang sudah tentu perlu ditadbir secara terurus...dan tersusun....kerana sebarang 'kesilapan'....boleh mengundang 'implikasi' yang besar....(yang sudah tentu segala 'ikan jerung...ikan yu...termasuk 'gangster belaan DAP' dll akan terlibat secara langsung....kerana 'kecenderungan' depa memberi rasuah dan melakukan jenayah...yang bukan kecik2...)

aku percaya barisan kepimpinan DS Najib....akan menggunakan pendekatan yang 'bil hikmah'....adil....dengan didukungi sahabat blogger yang pro kerajaan (UMNO khususnya)....NGO yang pro kerajaan...akan menjadi 'mata dan telinga'....disamping 'penasihat' yang baik....kerana perjuangan yang jelas....atas prinsip yang jelas....berserta kaedah yang selari.....demi untuk agama Islam, negara dan bangsa....

wallahu'alam...

apanama said...

Najib kalau asik dok pikir cina cina cina, dia taulah t melayu hajau dia dan cuci paler otak dia...

Anonymous said...

Itulah dari dahulu lagi kita dah war2kan.
DAP menjanjikan negara ini kepada mereka macam apa yang LKY buat
Sedangkan MCA/GERAKAN tak bolih nak janji bagi Malaysia pada mereka.

Kalau UMNNO nak sokongan mereka buat perkara berikut.
1.Lepas PRU akan datang lantik Chua Soi Lek jadi PM, DSN jadi TPM

2.Iktiraf kaum Cina adalah bumiputra kat Malaysia
3.Islam bukan ugama rasmi Malaysia
4.Bahasa utama Malaysia ialah bahasa Cina,bahasa Melayu bahasa ketiga selepas bahasa Inggeris
5.Orang cina berhak dapat apa2 faedah yang diusahakan olih MARA
6.Tanah2 FELDA hendaklah diagihkan samarata dengan semua bangsa yang ada kat Malaysia.
7.Hapuskan tanah rezab melayu,supaya mereka bolih beli semua tanah yang ada kat Malaysia ni.

Barulah mereka akan sokong BN

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...