Kenyataan Penuh Terbaru Dari Dr MAZA: Anwar Perlu Bersumpah Menafikannya!

Seorang lagi tokoh agama Dr Mohd Azri Zainul Abidin mencadangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim bersumpah menafikan beliau bukanlah pelaku dalam video seks seperti didakwa.

"Saya tidak bersetuju Dato T bersumpah kerana itu hanya bertujuan mndedahkan keaiban orang lain.

"Tetapi oleh kerana mereka sudah bersumpah dan menimbulkan buruk sangka kepada pihak yang dituduh, mengapa tidak DSAI (Anwar) bersumpah saja," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Berikut kenyataan penuh bekas mufti Perlis itu:

Saya tidak bersetuju Dato T bersumpah kerana itu hanya bertujuan mendedahkan keaiban orang lain. Tetapi oleh kerana mereka sudah bersumpah dan menimbulkan buruk sangka kepada pihak yang dituduh, mengapa tidak DSAI (Anwar) bersumpah saja.

Jika beliau tidak salah, apa yang hendak dirisaukan? Ya, bukan satu paksaan, atau kewajiban, tetapi dapat menghilangkan sangkaan.

Sumpah bukan semestinya di mahkamah. Sumpah di mahkamah ada babnya. Sumpah luar mahkamah ada babnya. Jika isteri suruh suami sumpah bahawa dia tidak curang, adakah berdosa atau Allah mengghukum jika suami bersumpah dia tidak buat, dan memang dia tidak buat.
Sumpah macam itu dapat menghilangkan perbalahan.

Namun saya nak tegaskan cara politik kita memang sudah jijik dah kotor. Isu aib peribadi cuba dijadikan isu rakyat dan negara. Sangat hina. Jika kita usah layan puak-puak ini pun patut.


AS: AS agak sependapat dengan Dr MAZA nih. Memang dipikir sedalamnya, cara politik ni memang jijik dan kotor.
Tapi AS paham tujuan Trio Datuk T ialah untuk selamatkan Malaysia dari ber'PM'kan seorang pelanggan pelacur seperti yang didakwa.

Namun janganlah sekali-kali kita cuba kaitkan isu tuduhan zina Anwar ini adalah satu konspirasi UMNO terhadap Anwar. Perkara ini perlu dipertahankan. UMNO tak sama sekali terlibat dalam ini cerita!

8 comments:

Anonymous said...

wa stuju deng lu bro AS..
sampai ke sudah le si nuar terus membisu tanak sumpah..
bab dato t tolak tepi,
skrg bab nuar nak nafikan bukan dirinya spt yg dituduh..
susah sgt ke?
bukan syirik pun kalu bersumpah sbb dr asri pun cakap mcm ni!

Anonymous said...

tak nak sumpah tak pa nwar la nwar oii, buatlah amalan sembahyang hajat dan bacaan yasin seramai 40 orang selama 40 malam minta penfitnah (1) saiful menerima bala kerana fitnah liwatnya dan penfitnah (2) pelakun vidio lucah yang menyamar jadi u tu nwar minta la orang tu terima bala bencana, sanggup dia buat naya kat u berlakun jadi u plak, berapa umno bagi upah kat dia. u berani tak nwar kerana kalu u salah naya u. wa tak tanggungjawab.

Anonymous said...

Dato Eskay ada bersama DSAI pada hari DSAI dikatakan 'menyudu' pelacur China tu. Ada berani ke dia buat sumpah laknat......jangan main main beb.....bersumpah dengan nama Allah.

cicaksakit said...

guwa tak rasa DSAI akan sumpah. dia dah banyak buat salah. video ni menunjukkan dia dilaknati akibat dari kes saiful dulu.anggap je kali ni nak ditunjukkan dia ni memang teruk maka terdedah sudah perangai buruk dia yang memang gila sex...cuma belum ada tuduhan sex terhadap kanak2 je...keh3

amieiezam said...

yang bersumpah pun orang2 anwar juga... kalau nak ikut baru clash sebulan dua jer...tak kuasa nak layan bab sumpah datoT tetapi kebaculan anwar pulak makin terserlah...sbb tuh orang dulu kala kata buat jahat jangan sekali...kalau dah buat banyak kali nak kata apa lagi?

Anonymous said...

Pepatah melayu ada mengatakan>>>
Genggam bara api...biar sampai jadi arang.<<< Lawan tetap lawan.
I'am pretty sure that An_War will never never admit that he...in the vid. He will fight all the way so that either he can sit *on that chair*...or he will die in disgrace.

...Afterall he has die hard fans (PAS)..giving full support for him.

What a pity for son of Ibrahim.

hangkedee said...

Na jis malu mengakui melayu.Adat melayu Berani buat berani tanggong.Kalau tak salah kenapa takut.Tip dari Bapak polisi...pesalah tarafik kalau salah senang nampak kerana mereka takut takut...was was muka pucat..berdolak dalik.Berani kerana benar takut kerana salah....Kes An ..war tak mahu berkerja sama apa maksudnya berani atau takut??????lu fikirlah sendiri juak juak tegar Hampas.Buang masa solat hajat tapi kebenaran tak mahu mengaku.

Anonymous said...

Macam tu tak payah la ada polis... bubarkan semua pihak berkuasa. Lepas ni kita boleh tuduh orang tak tentu arah lepas tu sumpah laknat... pastu paksa lak org tu sumpah balik.

Korang ni bercakap dah macam perangai yahudi la..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...