Edisi Meroyan: Pok Nik Pulak Suruh UMNO Tukaq Nama!

Pok Nik nampaknya seperti cacing kepanasan setelah didesak bertalu-talu oleh pemimpin UMNO agar PAS gugurkan nama Islam dalam partinya. Ini disebabkan PAS secara total telah mengggugurkan perjuangan Islam kepada parti berkebajikan yang telah lama UMNO buat. Pok Nik dah mati akai nampaknya untuk bidas desakan tersebut. Then, keluarla loyar buruk yang tak semena-mena yang sekali lagi memperlihatkan kenaifan Pok Nik!

Pok Nik , UMNO tu maksudnya United MALAYS National Organization. Pertubuhan Kebangsaan MELAYU Bersatu atau dulu dipanggil Pekembar. Apa masalahnya dalam bahasa Inggeris jika maksudnya sama iaitu membela kaum melayu. Malays ialah Melayu. Namun Islam bukannya semata-mata kebajikan! Ke mana dasar Islam lain? Hanyut dipijak oleh DAPig?

Inilah sifat PAS, munafik nombor wahid. Nama Islam diperdagangkan sekadar untuk meraih undi. Sifat kemunafikan PAS lagi ternyata setelah demi untuk membontoti DAP, PAS sanggup ubah dasar parti kepada kebajikan.Agama hanya jadi dagangan kepada pelacur politik seperti PAS!


Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyelar pemimpin-pemimpin Umno yang menggesa partinya yang berusia lebih enam dekad agar menggugurkan perkataan Islam pada namanya hanya kerana mengetengahkan pendekatan negara berkebajikan.

Menjawab gesaan beberapa pemimpin Umno agar PAS menggugurkan nama Islam, Nik Aziz (gambar) yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, jika Umno boleh menggunakan singkatan Bahasa Inggeris pada namanya, maka tidak salah bagi parti Islam itu menyebut nama “kebajikan.”

“Hari ini ada pihak yang mendesak PAS menggugurkan nama Islam dari nama parti. Seolah-olah Islam langsung tidak boleh menyebut soal kebajikan.

“Bila menyebut kebajikan, maka ia tidak Islam. Peliknya, pihak itu sendiri pun masih menggunakan bahasa asing pada nama partinya yang mendakwa memperjuangkan Melayu,” kata Mursyidul Am PAS dalam mesej yang dipaparkan pada laman sosial Facebook petang ini.

2 comments:

ANAK BUKIT HIJAU said...

Pemimpin dan rakyat terbanyak minta PAS menggugurkan perkataan Islam dari parti itu kerana PAS sudah meninggalkan perjuangan bagi mewujudkan Negara Islam.

Perjuangan tersebut banyak mendatangkan mudarat kepada rakyat dan negara, kerana pihak yang benar-benar percaya dan yakin dengan perjuangan PAS lebih enam dekat itu dan keluarga mereka akhirnya dikecewakan bila PAS dengan mudah mengggurkan perjuangan yang diharap-harapkan itu.Sia-sia jadinya segala perjuangan mereka.

Matlamat perjuangan PAS bukan lagi Islam.

Apa sangkutpautnya nama UMNO walaupun dalam bahasa Inggeris. Yang penting hala tuju perjuangannya tak berubah.

Kalau perjuangan UMNO berubah macam perjuangan PAS rakyat akan tuntut UMNO diubah namanya.

Pasti.

Anonymous said...

memang la sebodoh-bodoh manusio Pak NIk ni ...tapi tak takut ngaku ..sbb "aku ni ulamak .... kamu siapo nak teur saya??"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...