ADUN cina PKR menyertai takbir Raya rumah ke rumah! Ok Ke? (Pics)

ADUN Simpang Pulai YB Chan Ming Kai turut serta dalam majlis ziarah dan bertakbir dari rumah ke rumah di Taman Panglima Ipoh bersama dengan lebih 50 orang penduduk.
Chan Ming Kai berpakaian baju Melayu bersongkok telah bersama dari awal hingga ke 12 rumah terakhir. Apa yang kita fikirkan bila melihat situasi begini?

Bagi AS, Takbir merupakan puji-pujian kepada Allah.
Boleh ka seorang yang bukan islam buat amalan sebegitu?
Kalau dia betul-betul ikhlas baguslah. Jangan pula nanti memperbodohkan orang melayu saja demi untuk meraih undi!
Ini yang AS risaukan.
Mereka bertakbir ini hanya lakonan semata sahaja bagi mereka untuk meraih sokongan orang melayu.








6 comments:

Anonymous said...

Orang yang bodoh saja kata cina ni baik

Anonymous said...

itu lah ilmu lee kwan yu,,satu ketika dulu tuk ambik hati org melayu,,dorg fhm melayu mudah cair dgn taktik sebegini,,itu semua wayang tuk dpt sokongan,,akhirnya lihat lah singapore skrg dimana suara org melayu lenyap sama sekali,,,,,jgn lupa golongan ini yg engkar meemakai songkok di dun satu masa dulu konon tak mau di melayukan,,,skrg dorg dah ambik pendekatan yg sgt berkesan tuk pancing undi,,akhirnya melayu juga tergadai

Anonymous said...

Silang budaya patut digalakkan. kalau mukmin boleh pegang lilin dalam acara candle light vigil,

makanya tak ada salahnya kalau Adun Cina ikhlas ikut serta dalam program seperti itu.

Oleh kerana niat seseorang tidak boleh dibaca dengan tepat makanya elok sajalah kalau ummah bersangka baik.

chikobp said...

biasala la tu bro... undi punya pasal,diorang masuk masjid pun takdak hal.
Melayu yang biol pun angguk angguk je,takdak hal,sebab dpt memupuk keislaman kat diorang...
Tapi pada kawan,diorang ni makin bagus,sbb sanngup buat apa je utk tarik undi melayu... pemimpin UMNO patut mencontohi semagat mereka ni.

Anonymous said...

Kalau UMNO yg buat sudah tentu kena balun dgn PAS. Tapi PAS pun lebih kurang sama juga. Masalahnya akhirnya bukan Islam berjaya mengkafirkan org Melayu. Tapi PAS masih gagal mertabiah kaum bukan Islam walaupun sokong pemimpin bukan Islam ceramah atas masjid, guna ayat suci al-Quran dlm ceramah politik, sokong guna kalimah Allah, tidak sokong tindakan JAIS serbu gereja, YB Khalid sanggup ke gereja, bersama BERSIH 2.0 diketuai oleh Ambiga tapi akhirnya ada umat Islam ke gereja di Selangor! Fikirlah!

Anonymous said...

apa salahnya jika kita bersangka baik. kalau kita asyik nak bersangka buruk aje, nanti orang bukan islam anggap islam ni agama yg suka cari gaduh pula. kalau dia betul2 nak join, kita doakan je semoga Allah beri hidayah pada dia. tp kalau niat dia sebaliknya, semoga Allah balas perbuatan dia dan orang islam yg ajak dia bertakbir atas alasan meraih undi tu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...