Azeez Mamak Tak Serik-Serik!

Belumpun reda kontroversi kematian jurugambar wartawan 1 Malaysia yang ditembak mati di Somalia, Kelab Putera 1 malaysia terus tidak mempedulikan keadaan sekeliling bagi terus membantu rakyat.

Disebalik kecaman demi kecaman dari pakatan haprak terhadap kelab ini, tiada sedikit pun nampak tanda-tanda rasa mereka nak perlahankan gerakerja beramal membantu kemanusiaan ini. Tahniah AS ucapkan pada Dato Azeez.

Teruskan usaha baik anda membantu rakyat Malaysia dan masyarakat antarabangsa amnya! Semoga Allah swt memberkati dan merahmati segala apa yang kalian lakukan.

Kelab Putera 1Malaysia Bawa Pulang Normazawati Hujung Bulan Ini

Kelab Putera 1Malaysia akan berusaha membawa pulang warganegara Malaysia, Normazawati Wong Abdullah, 49, yang terkandas di Vietnam selepas dibebaskan dari penjara ekoran dipercayai menjadi mangsa sindiket pemalsuan kad kredit.

Rombongan kelab itu, yang diketuai Presidennya Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim, dijangka berlepas ke Vietnam pada penghujung bulan ini dan akan menguruskan segala permasalahan untuk membawa mangsa pulang, termasuk daripada segi perbelanjaan dan urusan diplomatik dengan negara terbabit.

Abdul Azeez berkata, pihaknya telah mengumpul dana sebanyak RM20,000 bagi tujuan tersebut.

Menurut anak Normazawati, Siti Ansyakinah Zainal Abidin, 24, ibunya terkandas di negara itu sejak dibebaskan dari penjara pada 27 Januari lalu. Mangsa mendakwa dianiaya sindiket pemalsuan kad kredit dan dipenjara atas kesalahan itu pada 2004.

"Saya tidak pernah berjumpa dengan ibu sejak tujuh tahun lalu, biarpun telah dibebaskan dari Penjara Thu Duc wilayah Binh Thuan, Ho Chi Minh, ibu perlu membayar denda berjumlah VND 373,965,810 (RM60,000) kepada pihak berkuasa Vietnam untuk membolehkannya pulang ke tanah air," katanya dalam sidang media di sini.

Siti Ansyakinah berkata dia telah berjumpa dengan pelbagai pihak bagi meminta bantuan, tetapi telah menemui jalan buntu.

"Akhirnya Kelab Putera 1Malaysia telah sudi membantu membawa pulang ibu serta menyelesaikan denda tersebut," katanya.

Pada 2004, Normazawati Wong Abdullah pergi ke Ho Chin Minh, Vietnam bersama empat orang rakan di mana dia telah dijanjikan pekerjaan untuk membuat tinjauan harga barangan elektrik seperti komputer dan sebagainya.

Apabila sampai di sana, mangsa telah diberikan kad kredit oleh sindiket berkenaan yang memintanya membeli peralatan elektrik dalam jumlah yang besar dengan menggunakan kad kredit palsu itu.

Bagi sesiapa yang ingin menghulurkan bantuan boleh menyalurkannya ke akaun Maybank Siti Ansyakinah Zaina
l Abidin, 164838012669 atau menghubungi pejabat Kelab Putera di talian 1300881113.

3 comments:

Anonymous said...

teruskan kerja anda!! pedulikan apa yg hendak orng lain katakan!!

Anonymous said...

kalau tak cukup tenaga kerja bagitau ja.banyak pejuang yg nak pi bt kerja amal.jgn jadi bacul mcm lim kit siang.nyalak mcm anjing tapi habuk pun tak da...

pejuang hamas...

adieu1999 said...

aku xbrape suka si azeez nie~ tp menda baik camni ken la puji. teruskan xcukup sukarelawan leh panggei unit amal pas. diorang kan suka buat kje amal, lagi pun xtau takut. mse demo bershit ari tu skit nye brani lagi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...