Pabila Graduan bahasa Melayu Nak Tunjuk Sembang pandai bab Ekonomi


Pakatan Rakyat (PR) menjangka negara akan muflis menjelang 2020 kerana pada masa itu bilangan rakyat yang mempunyai pendapatan bawah RM1,500 sebulan akan dianggarkan meningkat 1.7 juta lagi.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, tindakan kerajaan memperkenalkan Program Transformasi Ekonomi (ETP) menyebabkan berlakunya jurang pendapatan dalam kalangan rakyat.

“Malaysia tidak dapat memenuhi potensi ekonominya jika sistem sedia ada terus kekal dengan program tersebut. Ini berdasarkan laporan ETP.

“Malah unjuran gaji pekerja hanya pada kadar 3.6 peratus bagi tempoh 10 tahun bermula pada tahun lalu. Ini memperlihatkan bahawa kerajaan kurang memberikan perhatian kepada nasib pekerja di negara ini,” katanya. baca penuh di sinar harian


Sewaktu si mata lebam jadi menteri kewangan di bawah kerajaan BN th 2004 adakah Anwar memberi cadangan kepada kerajaan untuk memberi kenaikan gaji dan elaun melebihi 6% setahun. Adakah berlaku penambahan gaji yg lumayan didapati ketika itu pasti hampas. Apa yang penjawat awan tahu adalah Anwar Al-Juburi menjadi kaya raya selepas tauke judi menyumbang kan jutaan ringgit kpd si dajal ini.

AS gesa kepada Anwar, berhentilah daripada memberi komen meleset yang tidak berfaedah tentang gaji pekerja. Anwar perlu memikirkan nasib yg akan menimpa apabila hakim mahkamah tinggi menjatuhkan hukum bersalah atas kes liwat depan dan belakang jubur Saiful Bukhari pd 9 Januari 2012. Rakyat dah tak ingin mendengar percakapan daripada si talam dua muka yang suka menipu dan membohongi rakyat dan penjawat awam kerajaan demi politik saja.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...