Solat Menteri-Menteri Syria! Awat Pelik Sangat? (video)

Dikatakan solat ini dilakukan oleh menteri-menteri Syria.. Yang ditengah tu Bashar al-Assad - Presiden syria Solat apa macam ni? Adakah fahaman mazhab lain ada yang solat cenggini? Ada sesiapa boleh jelaskan? Pelik-pelik.. Harap di malaysia tak berlauk lah solat yang berkeadaan macam ni.

5 comments:

Anonymous said...

di Malaysia pun ada jenis solat macam tu.

rasa pandai tapi jahil pasal solat.
belajarlah ilmu agama selagi ada nyawa dibadan. belajar dan terus belajar.

Anonymous said...

solat sunat raya kut.. tapi mana fatihahnye?.. ntahh.. pelik2...

Anonymous said...

Solat Hari Raya kot, video lama.
Anon 7:57... kalau ada macam tu di m'sia cakap je solat apa x payah dok nak kutuk orang, itu bukan cara yang disuruh dalam islam. Bila PAS dikata sesat, ko marahhh..

Anonymous said...

solat apa mcm ni , solat jenazah ? iskkk ...

solat waktu ? iskkk ...

solat kum kum bet kot !

Anonymous said...

sigh aduhai ...

Ini lah sebab ni PAS boleh makmur kat Malaysia. Orang kita ni gemar cepat percaya dan cepat benar menuduh. Kalau kita siasat sikit kita akan dapat tau video itu dah diedit. (ala macam disiasat video mirip Anwar tu. Setelah di siasat terbukti video itu tidak diedit. Memang sah lelaki yang di dalam video itu seseorang yang sangat-sangat mirip Anwar. Kalau Anwar jadi President Malaysia esok mesti lelaki tersebut di ambil bekerja sebagai body double untuk keselamatan President Anwar Ibrahim.)

Video ni solat Raya. Suara telah di tambah atau di edit sehingga tidak selari dengan solat. Sebab tu tak dengar al fathihah etc. Tapi video ni sebenarnya nak buat kelakar. Kelakar mungkin untuk memalukan seseorang. Mungkin seseorang itu dibenci di Syria atau lain-laian sebab.

Kalau kita peratikan ada seorang tu paling kanan atau dua dari kanan bergantung kepada pergerakan kamera ter Rukuk awal. Dengan kata lain tersilap dalam sembahyang la beliau yang mana benda ni biasa berlaku.

Ala kita pun kadang-kadang tersilap juga. Bukan hanya kita- Imam masjidil Haram pun pernah tersilap dalam hal-hal sebegini. ( masa saya di Mekah dulu Imam Masjidil haram rasanya Sudais - terlupa tahayat awal - kena buat sujud sahwi)


Jadi pengajarannya rakan-rakan sisasatlah dulu sebelum menghukum orang. Jangan jadi macam orang PAS.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...