Cina DAP Rasis Tunjuk Belang: Kerana Filem Tanda Putera, Nama Muhammad Dipermainkan!



Dek kerana terlibat dalam filem kontroversi terbaru Shuhaimi Baba, Tanda Putera yang merakamkan peristiwa berdarah 13 Mei, dua pelakon berbangsa cina, Alan Yun dan Douglas Lim kena hentam kaw-kaw terutama di Facebook. Filem terbaru Shuhaimi baba terbabit dikritik ramai kerana dikatakan memainkan sentiman perkauman serta memutar belitkan fakta sejarah.

Facebook milik dua pelakon cina yang terlibat dengan filem berkenaan, Alan Yun dan Douglas Lim tak putus-putus dibanjiri dengan spam dan kata-kata kesat.
Mereka digelar Anjing Pengkhianat (汉奸走狗) dan penjual maruah bangsa cina (卖华) kerana dikatakan memalukan bangsa cina dengan terlibat dalam filem kontroversi tersebut di mana bangsa cina digambarkan pencetus huru hara 13 Mei.

Selain dimaki hamun, Mereka juga diancam akan diboikot habis-habisan, bahkan ada pengguna facebook yang menyeru supaya produk yang terkait dengan mereka juga diboikot.

Ada yang mengajak mereka menyertai MCA/Gerakan, ada yang cakap diorang tak layak jadi cina. Tak cukup dengan itu, ada yang suruh diorang "potong" dan buang nama keluarga serta ganti dengan Muhammad/Abdullah.
untitled

4 comments:

Anonymous said...

kalau namewee boleh jual melaise dan melaise tengok kenapa pulak risaukan kiasu tak akan tengok filem yang jual kiasu?

Anonymous said...

selama inipun berapa kerat sangan makaka kiasu ini masuk panggung wayang?

Anonymous said...

hahaha now they talking about chinese! chinese! chinese! not Malaysian , total hypocrite racist pigs !!! .. banyak manusia macam ni dalam DAPigs , mempermainkan dan menghina nama Muhammad ni dah lama dibuat oleh penyokong Pakatan dalam Malaysiakini dan MalaysianInsider.

Suka aku tengok reaksi mereka , agar orang lain juga boleh melihat reaksi puak racist ni yang sebenarnya memang anti Islam dan anti Melayu !!!

Anonymous said...

I'm gone to inform my little brother, that he should also pay a quick visit this blog on regular basis to get updated from most recent reports.
My page home made acne cures

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...