Awek hot Ni Cuba Perli Orang Islam??



Dia orang cina, bukan islam.. tapi dia nak dan suka pakai tudung sebab kawan-kawan dia di sekolah ramai org melayu dan pakai tudung.. aku tertarik dengan komen amoi ni "Ni cuma try ok. Nak tunjuk kat perempuan islam luar sana tu. Betapa indahnya bila pakai tudung " - " Simple tu lah remaja islam skg tak boleh nak ikut. Hahahaha

" Subahanallah, semoga dia di berikan hidayah oleh Allah untuk terima islam sepenuhnya. sama-sama kita doakan.  Kalau aku orang perempuan Islam tak kiralah siapapun yang tak bertudung yang ada hati dan perasaan sudah tentulah pedih dan terkesan dengan status amoi cina bernama Yun ini.

Kita harus memandang dari sudut positif dari apa yang cuba disampaikan oleh Yun ini. Dia sebenarnya takdelah perli, cuma ia hanya suatu persoalan mudah bagi orang Islam yang susah sangat nak menutup aurat di bahagian kepala.
Ini wajah sebenar Yun di FANPAGE yang baru sahaja dibuat.

Terpulang kepada kalian untuk mentafsirkan niat sebenar yun ini, Ada juga beberapa page di FB yang mengkritik status Yun ini yaang mereka tafsirkan sebagai satu cubaan untuk menghina Islam. Wallahualam..

Sempena Syawal yang bakal menjelma ini apa kata bagi yang belum berhijab ini cuba ambik sinar syawal ini sebagai titik tranformasi kepada diri masing masing, mudah mudahan ditetapkan Iman oleh Allah.

4 hari sahaja lagi ramadhan akan meninggalkan kita.
Sayu sungguh rasa hati,,

7 comments:

Anonymous said...

CUBA PANTAU BAIK2 APA DI CAKAP.
ADA ELEMENT MACAM GIAT2 SIKIT,TAPI MESTI SELIDIK DULU.TAPI SETAHU SAYA, BANGSA CINA INI MEMANG BESAR KEPOK HAL BANGSA LAIN TAPI TAK TAHU NAK JAGA BAWAH KAIN SENDIRI.MEREKA MACAM NAK CARI WEAKNESS ORANG LAIN SEDANG KAN DIRI SENDIRI MEREKA LEMAH DAN BYK KEKURANGAN.AKU DARI TEMASEK .NEGERI AKU BYK CINA .PERANGAI MEREKA AKU DAH MASAK.BOLEH DIKATA KAN 10 PERCENT CINA DI TEMASEK INI YANG OKAY.YANG LAIN NYA K.O.

Anonymous said...

Lelaki macam mana pulak?

Bila nak simpan misai Dan janggut Dan pakaian Jubah?

Tengok Menteri dll semua minta pakatan Barat je.

Pak Arab Dan Afrika pun bangga dengan pakai an mereka.
Hipokrit tak?

Unknown said...

aku respek la Yun ni walaupon dia bukan Islam.

Anonymous said...

Yun looks so sweet wearing the tudung.She definitely looks better than me.

Anonymous said...

BUKAN SOAL LELAKI SIMPAN MISAI DAN JANGGUT ATAU PAKAI JUBAH, YG PENTING JAGA AURAT DAN BERIMAN. NAK DAKWAH KPD BUKAN ISLAM KENA BIJAK SESUAIKAN KEADAAN.

PAK ARAB DAN AFRIKA DGN PAKAINYA, ORG MELAYU PUN ADA PAKAIAN YG DIBANGGAKAN.

SentiasaPanas said...

Mudah2an ada dikalangan gadis2 seksi beragama Islam yg mendapat hidayah dari kejadian ini..

perantauminda said...

perempuan Melayu Islam tapi tak mahu pakai tudung...itulah masalah besarnya..

.......//JOM NASIHAT-MENASIHAT//......
Katakan TIDAK Pada (Fesyen Sendat-Jarang-Ketat-Melekap)
http://wanitamelayuseksa.blogspot.com
http://leggingseksi.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...