Khalid Syiah: Allah untuk Orang Melayu Saja?


Nak diikutkan hati memang malas nak layan budak hingusan syiah ini bercakap.
Memang Allah untuk semua dan Islam itu global.
Namun apakah mereka yang bukan beragama Islam itu mengakui akan Allah yang Maha Esa, mempercayai dan menganut agama Islam.
(siapa pulak kata Islam hanya untuk Melayu?Melebih lebih pula mamat syiah ni!!)

 Semua tak faham maksud tersirat pihak gereja. Tahukah bahawa kalimah Allah adalah kalimah yg terdapat pada kalimah syahadah? Jika sekiranya kalimah Allah diguna oleh pihak gereja yang membawa maksud Yesus/Jesus yang miliki anak maka tidakkah anak-anak orang islam akan datang akan keliru dgn kalimah Allah yg ada pada kalimah syahadah pd rukun islam pertama?

Rosak penggunaan dan pemahaman maksud kalimah Allah maka rosaklah kalimah syahadah. Maka rosaklah asas agama kerana kalimah syahadah adalah asas agama. Ini adalah usaha licik pihak gereja untuk dakwah melayu di semenanjung. Bible dalam bahasa melayu utk melayu krn india dan cina semenanjung baca bible english.

Asas agama bukan perkara main main tapi sayang ada sesetengah orang islam berfikiran ini bukan hal besar walhal ia berkaitan dengan asas agama yang terletak pada kalimah syahadah atau kalimah tauhid. Seumpama bangunan yang gah berdiri cantik kelihatan kukuh dan teguh pada pandangan mata tetapi jika asasnya lemah maka bila datang bencana tumbanglah bangunan.

 Sebegitulah keadaannya jika asas agama rosak maka seluruh agama pasti rosak walau diluar nampak cantik kerana asas agama iaitu kalimah tauhid yang letaknya dihati sudah rosak.

3 comments:

Anonymous said...

Ingat 13 mei 1998 di Indon. Apa TERJADI.... ?

''AMOK'' perkataan yg tiada dalam kamus. Ianya menggambarkan ''kegilaan'' kaum melayu apabila dicabar keterlaluan.

JANGAN SAMPAI INI TERJADI DI TANAH MELAYU. Ingat......?

Anonymous said...

Aku harap aku tak terserempak dgn budak ni.

Anonymous said...

Nak salahkan budak nie total pun tak boleh juga sebab pointer yng dia dapat di UITM pun paras hidung.
Disitu pun dah boleh buat kesimpulan dia bukanlah bijak.Apatah lagi utk berfikir di sebalik yng tersirat.

Tamsilanya kalau daging lembu di hiris nipis2 dan di susun secara kreatif membentuk tubuh manusia kemudian di potong2,Khalid Ismat ini
pun boleh percaya yng kena potong itu adalah real manusia.

Memang Allah swt bukan hanya utk Melayu ttp adakah dia bersetuju kalau Allah di maksudkn sebagai bapa?Dan dlm waktu yng sama juga sebagai anak?Adakakah Allah juga boleh di maksudkan sebagai Tuhan roh yng suci?

Saya percaya Khalid Ismat hanya menghafal surah al ikhlas ttp tidak memahami apa yng di bacanya.Dan utk memahami nama Allah di dalam Asma al husna jauh sekali!



Anti Syiah.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...