Pendedahan berani dari seorang Pramugari berkenaan KLIA?

Seorang pramugari bagi penerbangan AirAsia atau MAS, Malissa Mansor telah mendedahkan punca sebenar mengapa penerbangan AirAsia dan MAS sering tergendala.

Pendedahan itu dibuat kerana pihak penerbangan sering dikecam dan dikritik orang ramai hanya kerana masalah penangguhan penerbangan yang sering berlaku di KLIA.

Harap dengan penjelasan ini, semua pengguna penerbangan AirAsia dan MAS mula dapat memahami situasi sebenar dan banyakkan bersabar. Jangan risau, KLIA2 sudah hampir dibuka.

5 comments:

cannonkapit said...

Itu mungkin keadaan di KLIA,sebab banyak penerbangan.Tetapi delay juga berlaku di Kuching InternationalAirport (KIA) dan juga di Sibu.Di kedua2 airport tersebut penerbangan tak lah sibuk sangat tetapi delay tetap berlaku (lebih2 lagi AirAsia).Tolong jelaskan.

Anonymous said...

The two full-service runways can handle 120 movements per hour when one runway handles taking off and one runway handles landing..
airport sibu , bintulu miri pun ada delay..so how ..????

Anonymous said...

Nak tanya ... bila KLIA2 dibuka ... ade buka landasan baru ke ?

Anonymous said...

Betul apa yang pramugari ni cakap. Flight delay sebab airport yang sesak. Air traffic controller airport yang buat jadual terbang dan merdeka yang akan bagi kebenaran untuk syarikat penerbangan take off.

Sistem di atc ni pun dah lama sangat, dan tak efision. Sbb tu kerajaan bagi duit untuk upgrade.

Faktor lain mcm keadaan cuaca jugak boleh jadi sebab delay.

Anonymous said...

120 movements is optimum. Kena consider weather and wind movement. Kadang2 runway kena tutup. Kalau hujan lebat tak selamat nak take off.

Kalau kapalterbang delay take off dari kl sebab cuaca, mesti la flight dari miri/sibu ke kl delay jugak.. Domino effect la.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...