KERTAS PEPERIKSAAN PARTI PAS DI KOLEJ VOKASIONAL PULAU PINANG..


Alangkah terkejutnya apabila seorang bapa melihat kertas peperiksaan anaknya baru-baru ini. Kertas soalan peperiksaan matematik sebuah kolej vokasional di Pulau Pinang dipengaruhi dengan ketaksuban seorang guru yang berfahaman Parti PAS..

Soalan tersebut secara terang-terangan menyerupai logo PAS..Pengalaman admin bersekolah tidak ada soalan matematik sebegini dibuat sebegitu rupa waima berbentuk rupa logo kepartian.Tidak salah mahu menyokong mana-mana parti namun jangan gunakan institusi pendidikan tempat meracuni pemikiran anak murid..

Mereka masih muda yang tidak faham lagi membuat pertimbangan yang wajar.. Kementerian Pendidikan Malaysia dan Najib Razak Muhyiddin Yassin kena ambil tindakan tegas sebelum perkara ini bertambah parah.-Badman

10 comments:

Anonymous said...

itu pun nak kecoh? aku org UMNO la, aku jugak score add math dan mod math zaman aku SPM dulu. soalan mcm ni valid. jgn jd mcm org PAS, pantang nampak isu sikit nk balun. sedih.

Anonymous said...

sokong anon 1.49. kita jangan jadi macam arang pas, semua beda nak nak politikkan , jelas itu soalan matematik tanpa unsur politik. jangan taksub macam puakpas

Anonymous said...


Itu soalan matematik lah. apa bodoh sangat.

Anonymous said...

memang itu soalan matematik pencacai bodoh macam lembu anuar ibrahim hj adi dan dap.

Anonymous said...

Lembu macan ni le yang pergi demo anti GST, bila ditanya apa itu GST a..a...a... tak tau pun apa tu GST.. Lembu macam ni tak layak pun jadi Cekgu.. Guru akademik kat KV dah lebih, sesuai le hantar kat hujung negeri....

Anonymous said...

Benda bangang macam ni pun nak jadikan isu. Memang BN + GST = BaNSanGT.....sangat.

Anonymous said...

Benda macam ni le isu, Chegu tak sedar diri, menghasut murid sejak dari kecik tak hormat kepada siapa yang memerintah. akhirnya lahir le ahli masyarakat yang ganas taunya nak berdemo dan memberontak. Baru ni di demo anti GST polis dah tak larat nak layan,bertumbuk antara baju hitam dengan baju merah. ini le isunya , semuanya tu melayu islam belaka. apa ne le nak jagi orang melayu ni ????

Anonymous said...

Kat sekolah memang ada segelintir guru yang anti kerajaan BN, sebahagian besar mereka ini ustaz/ustazah. tau mereka menyalahkan kerajaan aje terutama isu-isu kejatuhan moral masyarakat. hari-hari kutuk tapi mereka tidak pula menunjukkan contoh dan bertindak secara proaktif mahu pun aktif untuk membantu membendung masalah ini. mereke tahu tak kerajaan telah lunaskan tanggungjawabnya mengajikan mereka, kini terpulang le kepada mereka untuk melunaskan tanggungjawab kepada murid-murid. Yang peliknyanya pulak di Kelantan sendiri yang dikatakan Serambi Mekah masalah sosialnya sama aje macan kat Johor, malah lebih hebat lagi, macam mana ni salah UMNO juga ke?

msofyus said...

Itu soalan matematik je. Soalan bentuk gini dah ada pun masa aku spm tahun 1997/8. Janganlah kita berfikiran sempit sampai paranoid dengan bendera pas sambil buat tuduhan cikgu parti politik pas yang buat soalan.

Hazlin Nazri said...

adoi!! apa punya fahaman la..
lain kali nak letak gambar dacing pulak la...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...