Isteri Dipukul Kerana Pakai Jubah Sendat & Melekat..


Pertelingkahan Sepasang suami isteri sama ada jubbah dipakai wanita itu menepati syariat Islam atau tidak akhirnya berakhir dengan kekasaran apabila si isteri di tumbuk di muka juga di pukul dengan penyangkut baju hingga cedera.

 Kejadian beraku di rumah pasangan itu di Setapak di sini kira-kira jam 8.30 malam kelmarin,ketika kedua-duanya bersiap untuk makan malam.

 Menurut sumber sebelum kejadia si suami mengajak isterinya makan diluar ,namun apabila si wanita itu mengenakan sehalai jubbah,lelaki terbabit meminta menukar kepada pakaian lain.

 ‘Lelaki itu berpendapat jubbah yang dipakai isterinya ketat dengan kain melekat pada tubuh.Jadi ia tidak menutup aurat dan tidak menepati syariat Islam .

‘’Bagaimanapun si isteri enggan menukar pakaian itu kerana berpendapat jubbah yang dipakainya basa sahaja dan sudah menutup aurat,katanya ketika dhubungi semalam.

 Sumber itu berkata bermula hanya dengan perang mulut si suami akhirnya gagal mengawal kemarahan lalu menumbuk muka isterinya beberapa kali. Tidak cukup dengan itu dia turut memukul badan mangsa dengan penyangkut baju hingga wanita itu cedera di mulut dan lebam dibadan .

 Mangsa yang cedera mendapat rawatan diklinik berhampiran sebelum membuat laporan polis mengenai kejadian itu di Balai Polis Setapak.

4 comments:

Unknown said...

jika jubah seperti yang ditunjukkkan dalam gambar tu memang menutup tapi lebih memberamgsankan dan dan mengiurkan, wanita kna faham apa yg dikehendaki syarak dg maksud menutup aurat bkn membungkus aurat sama dg bertudung juga tidak semesti bertudung menutup aurat. suami pula jng terover sampai pukul2 isteri begitu kesian dia akibat dia tak berapa paham tentang maksud menutup aurat kna suami bagi kefahaman yg sebenar. sama juga bila nak kepada islam pergi kepads pas itu yang silap, orsng lain semua salah belaka yg betul puak kita saja, nak islam kna dg umno,...... fikirkan.

berasiam said...

ketara sungguh kekeliruan antara kulit dan aurat. kalau pakaian ketat hingga menampakkan bentuk badan, itu hanya sekadar menutup kulit. aurat termasuk bentuk tubuh. sebab itulah ayat al-Qur'an yang menyebut tentang tudung, diarahkan supaya menutup hingga bahagian dada. disebutkan juga alasannya kenapa perkara sedemikian diperintahkan, untuk menjaga kehormatan wanita, supaya dikenali sebagai wanita yang beriman.

bersentuhan kulit membatalkan wuduk, dihukumkan haram antara lelaki dan wanita bukan muhrim. itulah yang lazim dikelirukan denga aurat. ramai yang beranggapan, bila menutup kulit bermakna menutup aurat. hakikatnya aurat dan kulit adalah dua perkara berbeza. seumpama suci dan bersih. aurat lebih luas cakupannya berbanding dengan kulit. gaya bercakap, lenggang lenggok pergerakan, senyuman, lirikan mata, suara dan sebagainya dikategorikan sebagai aurat. menutup aurat bukan hanya dengan pakaian zahir. disebutkan sebaik-baik pakaian ialah taqwa.

wallahua'lam.

bagaimanapun tindakan suami memukul isteri atas sebab apa sekalipun memanglah dikira terlampau.

Anonymous said...

abdullaharipain, apa kena mengena dengan PAS umno? Cara kenyataan tuan menunjukkan tuan menyalahkan PAS ibarat menepuk dulang dalam air. Pernah ke media yg dicontrol umno mengatakan PAS betul?

Anonymous said...

Apa mcm kalu kpala bertudung tp pkai jean ketat2 smpai nmpk bntuk tubuh, punggung dan kemaluan..??? Pemakaian pakaian jenis ini umpama lbih mmentingkan haramnya rmbut, telinga dan kpala terdedah daripada bntuk punggung dan pantat serta pubis.. Ini islam jenis apa!!!!'???

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...