Mah ganti Hassan??


Desas desus ini sedang bertiup kencang. Adakah korang setuju dengan cadangan ini. Aku rasa DS Najib perlu pertimbangkannya secara serius. Asas pendapat admin adalah disebabkan 2 faktor secara tuntasnya:

1. Secara peribadi Admin melihat Hassan Malek gagal deliver tugasnya dengan tiptop as a menteri Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan dan sering keluarkan kenyataan yg agak 'melucukan'.
Sory to say. 

2.Faktor ini lebih penting! 
Secara tradisinya Menteri KPDNKK adalah dari umno bangsa melayu. 

Why not kali ni kita cuba letakkan Dato Mah yg berbangsa cina yang mungkin dpt mengendalikan permainan harga pengilang/pemborong yg secara umumnya diketahui mereka yg terlibat dlm permainan harga adalah bangsa cina yg memonopoli ekonomi di Malaysia.

Manatahu teori ini brrhasil atau sekurang-kurangnyanya peranan lintah darat yang rakus mengaut keuntungan / masalah kenaikan harga barang yang tak menentu dapat dibasmi atau diminimakan.

3 comments:

Unknown said...

Biasanya menteri bagi portfolio ini orang melayu jadi kekalkan status quo ini. Menteri ayam ini wajib dipencenkan sahaja.

JJ said...

Jangan kerana seorang menteri Melayu yang tidak cekap kita bagi portfolio Menteri PDNKK kepada Cina. Perlu diingat di bawah kementerian ini terdapat agensi-agensi yang penting kepada kesinambungan dan kejayaan ekonomi Melayu. Ganti sahaja Hassan Malek dengan orang Melayu yang lebih cekap dan berwawasan. Tak usah dibakar kelambu kerana seekor nyamuk, nanti kita juga yang menyesal!

Anonymous said...

kawe sero pok jib nok buwi jawate menteli pengankute ko dato mah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...