Apa Kadir Jasin Mahu???

Benarkah seperti yang didakwa seperti pembikin poster ini? 
Suhu politik Malaysia baru baru ini agak panas dengan kritikan Tun Mahathir terhadap Najib dan penjelasan dan penyelesaian sebaiknya telah dilakukan oleh PMO untuk meredakan ketegangam ini.

Namun malang sekali ada satu makhluk ni bernama Kadir Jasin cuba jadi batu api dan tambah cili untuk memperburukkan keadaan lagi.

Kadir Jasin harus bermuhasabah diri dan menarik nafas panjang memikirkan senario politik hari ini dan dengan ledakan pengaruh media sosial yang makin kuat beliau tak seharusnya menari ikut rentak pembangkang.

Di zaman Paklah, apa dia tak kata kepada Pak Lah termasuklah menantu beliau si KJ sehinggalah terbawa kepada perletakan jawatan Pak Lah pada ketika itu. Aku sendiri akui Pak Lah banyak kelemahan walaupun aku sendiri orang Penang.

Di zaman Najib yang aku lihat memang benar beliau bapa transformasi yang cuba mentadbir Malaysia dengan ramuan tersendiri dari pelbagai segi, si wartawan pencen ni boleh pula memfitnah kununnya Najib jauh lagi teruk dari Paklah? Aikk!! Ini sudah lebih dan buta perut!!

Jangan sesekali samakan pentadbiran hari ini dengan zaman memerintah apatah lagi zaman Tun Mahathir dahulu. Berbeda.. cukup berbeda dari pelbagai sudut dan gaya.

Biasalah bila namanya manusia sapa saja yang jadi Pemimpin apatah lagi PM ada saja insan berhati negatif berprasangka buruk selalu takkan puas hati punya dan berusaha mencari kesalahan dan kelemahan.

Apa salah najib selama ini sehinggakan beria-ia nak jatuhkan dia? Pimpinan najib aku dilihat sudah mencuba melakukan yang terbaik dari pelbagai segi demi memuaskan hati rakyat yang berbilang kaum dan budaya.

Najib dah buat yang terbaik untuk kita semua kenapa masih nak cari kesalahan dia? Apa tak cukup kah pembangunan rohani dan jasmani yang berlaku sekarang ini, pencapaian ekonomi yang memberangsangkan dan diiktiraf antarabangsa serta dengan pelbagai kemudahan disediakan apa lagi yang Kadiaq Jasin nak dari Najib?

Adakah ini juga satu usaha dari awal untuk menjatuhkan Najib dalam pemilihan Umno akan datang dan ada perancangan sulit untuk menaikkan individu tertentu?

7 comments:

Anonymous said...

Kadir ni suke menyibuk je dan buka ade niat yg ikhlas. Tua dah pun ..elok jaga keluarga dan tingkatkan amal ibadah daripada menyalak tak tentu hala.

Anonymous said...

Kritikan mereka banyak kebenaranya. Najib terlalu syok sendiri dgn nasihat2 dpd konsetan yg dibayar berjuta2.. Najib membiarkan isu agama kaum bangsa dan raja diperkotakkatik membuat rakyat tidak aman pemikiran mereka. Pendekatan lembik dan populis Najib akan mendatangkan musibah kpd Melayu. Apa nak bangga dgn pencapaian ekonomi jika Cina terus bertambah kaya dan memiliki kekayaan negara.

RD. said...

Apa yang diluahkan dalam The Scribe, ada juga kebenarannya. Mengapa tak ulas pandangan beliau. Mengapa perlu menghina dan menuduh membabi-buta.

Ya, memang zaman Dr.M tak ada social-media macam sekarang. Tapi mengapa Najib harus ikut pembangkang dengan menghapuskan ISA? Akta Hasutan pun mahu diketepikan dalam era social-media ni?

Nota: Saya tiada kepentingan jika siapa pun jadi pemerintah.

Anonymous said...

Woi bloger pukimak cap ayam..kalu ekononi naik..xkan la ramai melayu x mampu beli rumah..cuba tgk isu yg diketengahkan oleh pak kadiaq tu..ttg puak umno yg rakus merembat duit rakyat dlm semua sektor kat malaysia ni..cubalah jd bloger yg ada otak skit.mmg ramai ahli umno bangang2..tp jgn la admin termasuk sekali..

Anonymous said...

Kadiaq kadiaq....yr time is over.Better do something more beneficial.

Anonymous said...

Ramai tidak berpuas hati kerana DS Najib hanya mengutamakan keperluan kaum Cina berbanding Melayu sendiri. Kiblat cina adalah DAP. Najib sendiri bertindak hapuskan DAP. Ada cina-cina semua sokong Najib? Lagi tolak ada la.

Sekarang nak hapus pula Akta Hasutan!!! Najib oh Najib hang memang akal pendek!!! Ko nak wariskan apa kepada anak-anak Melayu di masa hadapan hah??!!!

dalam 10 tahun lagi Orang Melayu bakal hilang kedaulatan, maruah dan hak keistimewaan.

DS Najib hanya gila glamer, Bapa Transformasi kununn... eee!

Anonymous said...

Najib Mongol ni bapak transformasi atau transformers dlm wayang tu.
Bagaimana org Melayu nak teruskan bertanah air jika senantiasa sakit hati, geram,marah,hilang keyakinan terhadap kepimpinan dan senantiasa curiga terhadap kaum pendatang yg secara terbuka mencabar segala yg Melayu dinegara ini.
Apa Najib Mongol ingat kaum itu akan melupakan hasrat mereka?
Kalau moderate pun jgn sampai dibangangkan olih mereka.
Kalau Najib dan panglima2 nya menang bertanding dikawasan majoriti Cina bolih le Najib Mongol nak syok sendiri.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...