Ketua Menteri paling merosakkan ekonomi negeri dan rakyat dalam sejarah Pulau Pinang:


http://www.therakyatpost.com/business/2014/09/03/penang-sells-land-aspen-mall

Terus-terusan menutup kelemahannya mentadbir dengan defisit empat (4) tahun berturut-turut sejak 2011 dengan JUALAN TANAH BESAR-BESARAN untuk menyusahkan rakyat-rakyat yang bakal tidak mampu memiliki rumah sendiri yang elok, terutamanya di Pulau Pinang -- bakal halau secara ekonomi besar-besaran, puluhan ribu penduduk Melayu kebanyakannya dari tanah selatan pulau - Batu Maung, Teluk Kumbar dan Balik Pulau ke pelusuk Batu Kawan!!

Apabila pembangunan siap di Bayan Mutiara (di mana lebih 100 ekar djual pada 2011) dalam masa kurang 10 tahun, orang miskin di daerah Timur Laut akan terus terhimpit, dan apabila Batu Kawan (di mana hampir 250 ekar dijual pada 2014) pula dimajukan sepenuhnya (bermula dengan kempen 12,000 unit unit kos rendah), orang kebanyakan daerah Seberang Perai Selatan pula akan terhalau dengan sendirinya ke Kedah, Perak atau Seberang Perai Utara.... Oh, jangan lupa rancangan terowong untuk hubungkan George Town dan Kepala Batas (SPU) - halau orang PP di KB dan Tasek Gelugor juga ke Sungai Petani dan Kulim....

Dan jangan lupa, si Malaun dari Melaka ini juga telah jual aset Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang pada 2011 lalu, dan tarif air dah melonjak dan akan naik lebih deras dalam masa terdekat, ditambah surcaj penggunaan pula!

Samaada Guan Eng sememangnya ketua menteri yang paling bodoh ekonomi, atau warga asing LGE ini motifnya nak perkaya orang luar Pulau Pinang, termasuk bukan negara, dan himpit warga asal & anak-anak kelahiran Pulau Pinang sampai bakal terpaksa mengalah dan berhijrah ke luar....

2 comments:

Anonymous said...

Bodoh tak boleh diajar dah sedia ada kat dia,sementara berkuasa kaut apa yang ada sampai licin.

Anonymous said...

LGE ni Cina ni keturunan Yowtai. Cina fahaman Yahudi yang lari dari tanah Besar China 1860 dulu. Dia merancang dengan abangnya PAP di Singapura utk pastikan melayu hanya tinggal tidak melebihi 5%. Ini untuk survival politik cina penceroboh 100 tahun mendatang. Sultan Kedah mesti menuntut balik Pualu Pinang diserahkan kepada Kedah. Cina cina di situ kita halau balik Singapura dengan menggubal undang undang tanah. Semua tanah pajakan dan milik kekal dipulangkan kepada kerajaan Kedah dan dijadikan milik kerajaan Negeri Kedah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...