Apek @cmlimguaneng lama menghilang enjoy makan angin di Eropah, balik terus biaDAP!


Sejak hari pertama banjir langsung tak nampak muka,semasa beratus kediaman penduduk Balik Pulau rosak ditiup ribut LGE hilang, sebaliknya Lim Guan Eng hanya seronok bercuti di Eropah tanpa mempedulikan kesengsaraan rakyat yamg ditimpa musibah.

 Baru saja pulang ke PP semalam, terus dalam ucapan tahun barunya yg paling jijik(ampa carik la sendiri), Ketua Menteri PP paling celaka dalam sejarah terus mengeluarkan kenyataan yang bodoh, bongkak, menghasut serta mencetus kebencian.  Apa punya celakalah dapat Ketua Menteri macam ni.

Sebelum mengaitkan isu banjir Kelantan dengan GST, baik mansuhkan Cukai Pintu dan Cukai Tanah serta memberi peruntukan RM 10 juta untuk mangsa mangsa ribut di Balik Pulau. Ni todak, hanya 10% saja dari nilai pembaikian! Sebaliknya, jika tidak dapat berbuat demikian bermakna Guan Eng adalah Ketua Menteri paling gagal.

Utk mentakrifkan dan memberi komen terhadap policy fiscal Kerajaan BN degan niat melaga-lagakan rakyat dan hasutan membenci tidak membantu Rakyat PP mahupun mangsa-mangsa banjir Kelantan. Ini merupakan niat jahat Guan Eng untuk menutup kesalahan sahaja.

Adakah Kerajaan Negeri PP akan menghapuskan atau menanggung kos kenaikan dan kos 6 % GST sekiranya perlaksanaan dilakukan pada bulan April terhdap pendapatan yang dijana daripada cukai cukai/pendapatan berkaitan dengan Kerjaaan Negeri dan sebagainya.

JAWAPANYA: TIDAK. OLEH ITU KENYATAAN LIM GUAN ENG ADALAH SALAH DAN NIAT " CHAMELON".

Untuk Maklumat, adakah pengisthiyaran darurat akan membantu mangsa banjir? Fikirkanlah? Adakah tambahan tenaga kerja dan penyediaan lebih banyak pusat banjir lebih sesuai?

Tujuan darurat biasanya utk mengurangkan akitivti luar dan memastikan rakyat berada di tempat kediaman. Adakah masih selamat utk mangsa mangsa banjir berada di kediaman yang dilanda banjir? Renungkanlah.

Sebagai Ketua Menteri diharapkan Guan Eng menjalankan tanggungjawab dan amanah serta tidak mengeluarkan kenyataan badut seperti ini.

2 comments:

Anonymous said...

Ini lah baka daripada cina bukit yang paling celaka, iaitu bapak dia, Kit Siang!

Anonymous said...

Biasa la tu..cina kominis anak beranak..campak mana pun blh hidup..mcm biawak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...