Projek Kereta Kabel Penang Sky Cab. Perlu ke?


Projek Penang Sky Cab menghubungi Bagan dengan Gat Lebuh Nordin di bahagian Pulau akan menggunakan gondola yg boleh memuatkan 10 orang setiap satu telah dipersetujui oleh LGE semalam mengundang pelbagai reaksi negatif dan positif dari warga P.Pinang.

Antaranya dari segi keselamatan iaitu keadaan cuaca & angin di tengah selat P.Pinang serta kesibukan selat tersebut yg padat dengan kapal2 yg berlabuh di Pelabuhan. Satu observation tower juga akan dibina ditengah2 laluan yg sudah pastinya direntangi dengan kabel.yg tinggi.

Satu lagi dari segi keperluan. Adakah ia suatu keperluan mendesak dan tidak membazirkan wang rakyat?

5 comments:

Sou Yuen said...

Looks the idea is coming from Singapore cable car implementation from Faber peak to Sentosa Island. Just saying haha

Anonymous said...

Angan-angan Mat Jenin Guan Eng yang bodoh termasuk pembida2 yang dungu. Pembida akan dibayar secara contra dengan tanah tebusguna. Kelulusan tebusguna tanah ditangan DS Najib selaku Pengerusi Majlis Perancang Fizikal Negara (MPFN). Bagaimana sekiranya selepas membina sky cab itu DS Najib tidak meluluskan tebusguna tanah yang dirancang itu? Tidak mungkin DS Najib akan meluluskan projek Guan Eng memandangkan Guan Eng sendiri tidak meluluskan projek rumah mampu milik kerajaan persekutuan. Jangan percaya dengan projek ini. Guan Eng saja gempar nak tunjuk gah terutama dekat2 PRK Permatang Pauh. Tak lebih dari show off sesuatu yang tidak ada lagi.

Sejurus selepas Guan Eng memerintah P.Pinang, dia gempar nak buat medical hub puluhan billion RM kat Bayan Mutiara dalam masa 8 tahun. Tapi sampai sekarang habuk pun tak dak. Kondominium harga jutaan ringit juga yang tengah dok naik. Kesannya tapak masjid seluas 2.5 ekar yang diluluskan kerajaan BN hilang. Tanah Kerajaan Negeri seluas ratusan ekar terjual kepada pemaju cina.

Anonymous said...

Mana projek terowong dasar laut

Anonymous said...

Ya perlu, wang mesti la kena cari, apa yang ada sapu sebersih-bersihnya.

Anonymous said...

Pada pandangan saya... Kenaikan harga barangan dengan gst adalah dua perkara yang berbeza..... Gst dikawal kerajaan.. Harga runcit seaetengah barang boleh kah kerajaan kawal?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...