Ikon baru Puteri UMNO??

Daripada lebih 100,000 ahli Puteri UMNO yang berdaftar, tak mungkin tiada seorang pun dalam kalangan mereka yang mempunyai ciri yang sama mahupun lebih baik daripada 'ikon gadis muda' seperti Rara, Dyana Sofea dan Melur yang sering gah dijaja oleh DAP.

Adik Puteri Sg Siput ni tampil membuktikan yang sebaliknya. Saya percaya ada ramai lagi yang tersembunyi. Di sini, usaha untuk re-profile profiling Puteri dilihat sangat perlu untuk lahirkan lebih ramai ikon gadis muda, terutamanya dalam kalangan profesional dan mampu bawa ciri muslimah dalam kalangan Puteri.

7 comments:

Anonymous said...

assalam. Satu nilai tambah yg tidak merugikan apa2 bg UMNO utk lebih utuh, mantap & menyakinkan..mudah2an anda mendapat pahala dari idea yg baik itu. Hidupkan sunah2 agama dlm diri...moga ia berkembang kpd pihak atasan....pendek kata x rugi lah buat perkara baik...tahniah saudari dr sg siput..SAYA LELAKI YG CINTAKAN AGAMA, BANGSA & NEGARA...makin diuji makin dekat pula kita kpd Allah.

Anonymous said...

Tak de mentor, takkan naik, kena cantas lagi ade

Anonymous said...

Puteri Umno ni nampak cantik lagi sopan. Bila pula nak tubuhkan Putera Umno? daripada merempit lebih baik berpolitik. Harapkan Pemuda Umno semuanya sudah beruban, tiada daya penarik untuk belia.

Anonymous said...

Chomey nyer..tentu dah berpunyer..
betul betul betul..
Inilah pandangan paling selari dengan tuntutan pergerakkan Puteri...
mengislahkan bukan meruntuhkan

PUTERA KATAK

yul kkab said...

pernah brckp idea ini dgn sorg exco pu3 msia..syg nye..d tolak awl2..alsnnye..kte UMNO ade care kte sndri...jgn ikt care DAP...
ssuatu yg baik...kalo d cntohi ape slhnye...

Tipah Kota Kemuning

Anonymous said...

rupadiri ciri Islam memang penting . Tetapi yang lebih penting empat ciri peminpin dan pengikut yang beragama Islam! Jujur, amanah, dll. Buat masa sekarang orang Islam Melayu sungguh obses dengn rupa Islam. Namun perangai mereka lebih banyak yang hina dari yang mulis. Politik Melayu UMNO akan BERJAYA jika berpenghayatan Islam, bukan ikut-ikutan semacam Islam tetapi intinya tiada!! Ilmu dan pendidikan Islam sebenar adalah bersifat pro-aktif namun telus!!!

Anonymous said...

Ada kau KESAH jika yang buat pernyataan tu ialah Ahli yang NO 1 dari kanan di gambar? Siap pregnant lagi.

Bila orang kata UMNO bertambah bahlul korang marah..... Nampak sangat orang UMNO berpemikiran ikut kehendak pembiakan biologi species manusia. contohnya dah tak pandang dah kepada gender perempuan/betina yang dah pregnant sebab peluang untuk membiak dah tidak ada atau kena tunggu cycle seterusnya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...