PANAS! Nizar Lambai Tanya soalan bodoh @ buat-buat bodoh?


Menurut sumber dari YB Dato Khusairi, ADUN BN Slim River, Nizar Lambai telah mengemukakan soalan yang mustahil untuk dijawab di Sidang DUN Perak bertanyakan ".berapakah perangkaan terkini peratusan rakyat Islam ini yang akil baligh mendirikan solat lima waktu".

Nizar dalam soalan tambahannya merujuk kepada kajian oleh Fadzilah Kamsah di sebuah taman sekitar Ipoh mengatakan 15% sahaja umat Islam di situ mengerjakan solat lima waktu. Bolehkah ini dijadikan kes study untuk menggambarkan perangkaan sebenar seluruh negeri Perak?

AS: Kita suruh "YB DS NIZAR JAMALUDDIN" sponsor punch card untuk setiap isi rumah yang akil baligh supaya apabila hendak mendirikan solat, setiap isi rumah perlu punch kan card tersebut dahulu. ini agar memudahkan Encik / Puan / Cik banci menyemak data perangkaan terkini golongan akil baligh yang telah mendirikan solat 5 waktu.data tersebut boleh dikeluarkan mengikut suku tahunan dan boleh direkodkan bersama data perangkaan penduduk yang lain.

Mari kita tanya balik kat Nik Aziz. berapa saf kah masjid-masjid di negeri serambi mekah waktu solat 5 waktu? Takkan serambi Mekah punye masjid pun macam negeri-negeri lain dlm Malysia ni? Negeri yg paling hampir dgn mekah.,negeri yg dipimpin oleh ulamak...negeri yg telah meluluskan undang2 hudud versi mereka sendiri.

Dan soalan paling penting kita tanya dia balik, "berapakah perangkaan terkini peratusan ahliPas dan anak2 ahli PAS yang akil baligh mendirikan solat lima waktu".

9 comments:

Anonymous said...

Betul la nizar nie kalau bg peluang bercakap mcm org tak siuman.sy berangapan dia nie tak berapa nak sihat,elok dia pi hospital pi check...

Anonymous said...

aku nak tanya pulak kat Pas. Berapa ramaikah nisbah pemimpin Pas yang berbini dua. dan dari nisbah itu berapa ramaikah yang benar2 ikut cara Islam mentadbir dan menjaga kedua2 bininya sebagaimana Nabi Muhammad SAW.

Satu lagi soalan.... brapa ramaikan ahli Pas di Terengganu yang tidak menunaikan solat Jumaat di masjid yang dibina oleh kerjaaan UMNO dan BN.

blogenstarz said...

Bingai sungguh...
Sepatunya dia tanya soalan begini " Berapa kalikah ANGGUK yang diperlukan bila memegang LILIN dihadapan mayat TBH"
Ketegaq sungguh SiNizar ni !

hangkedee said...

dasar keturunan kafir laknat memang begitu.mungkin mak bapak dia tak betul betul bersunat kena sunat sekali lagi lah tu

Anonymous said...

Tanya dia hari ni makan ubat tak lagi?

Unknown said...

Tanya Nizar berapakah peratusan anak2 dan ahli2 PAS /PKR pada negeri2 naungan PR ...yang solat dan tak solat ?

tanya jugak , berapa kali dia makan ubat gila dalam sehari ?

matjeng said...

soalan senang jer: berapa ramaikah Cina DAP Perak memeluk Islam dengan kebodohan Nizar jadi pak turut DAP!
Sengih manjang duduk sebelah Nga Koh Ngeh! nak masuk tanjung Rambutan kot!

yang nampaknya Nizar nak jadi Cina DAP! Dalam dewan pun nak tanya soalan bodoh macam tu! Ngeh suruh tanya kot! Tanya Ngeh dah bersunat ke belum lagi sesuai!

dzimba said...

nizar ni macam kera jugak la..tak sedar diri. Kalau betul betul mahukan demokrasi.. tunggulah pilihanraya pulak. Jgn tersengeh macam kera

Anonymous said...

banggang punya nizar kera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...