Kebengapan Pakatan harom makin terserlah! Harga Getah Naik kerana PRU13 dah dekat!


Satu lagi agenda pihak pembangang yang akan buat provokasi tentang harga getah yang melambung kepada RM14++ sekarang ini ialah sebab PRU 13 nak dekat, dan harga getah akan menjunam kepada harga biasa lepas pilihanraya.

Oleh kerana harga minyak makin meningkat, ianya akan sejajar dengan kenaikan harga getah berikutan permintaan terhadap getah asli juga meningkat. Dan, kenaikan harga minyak bukan sahaja di Malaysia, malah di negara2 pengeluar minyak utama dunia juga mengalami kenaikan. Pada awal tahun 2011, dijangka harga bagi satu barrel minyak ialah RM100 (nilai US Dollar hangpa pikiar le sendiri!)

Jadi di sini AS nak tanya, kalau pihak pembangang dapat perintah negara, bagaimana depa nak kekalkan harga minyak di Malaysia sedangkan harga minyak di negara lain meningkat? Mungkinkah akan menggunakan segala duit subsidi,, jadi duit rakyat untuk kesihatan, pendidikan,infra dan lain-lain tidak dapat disalurkan?

1 comment:

bayan said...

Salam,Wak nak bagi tahu Pakatan Pembangkang x ada pengalaman dari segi memerintah negara.

Dari segi, tiga segi dan empat segi Pakatan Pembangkang sangat arif.Tak payah disuruh,gelojoh benar ini yang Wak nampak.

Permisi ya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...